Kunda Nordic Tsement AS-il ei jätku kaubaveoks Pihkvasse poolvaguneid ning ettevõte ei saa seetõttu täita oma ekspordiplaane.
Lätti, Soome ja Venemaale tsementi ning klinkerit müüv Kunda tsemenditehas, kes varustab klinkeriga ka Venemaal asuvat tsemenditehast, on hädas poolvagunite vähesesega.
"Vagunid on tellitud Eesti Raudteelt ning me oleme neile andnud oma ekspordiplaanid ja selle järgi tellinud vagunid, kuid kahjuks - kas vagunid ei ringle või on mõned muud põhjused, aga me ei saa neid vaguneid nii palju," rääkis Kunda Nordic Tsement AS-i tootmisdirektor Urmas Kukk "Aktuaalses kaameras".
Vagunipõud on tekkinud sügisel, kuna klinkrivajadus Venemaal on suurenenud ja seda kinnitas ka Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase, kelle sõnul on praegu puudu umbes viiendik vaguneist, kuna ekspordimahtu on kasvatanud ka puidu- ja metallivedajad.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Probleem laheneb paari nädala jooksul, kuna Eesti Raudtee on kiirkorras tagasi nõudnud sada poolvagunit Ukrainast. Võimalik, et tulevikus suurendatakse ka vaguniparki.
Autor: Tea Taruste
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.