Suured konteinervedude liinide korraldajad Maersk, MSC ja CMA CGM sõlmisid koostöö kokkuleppe, et hakkata ühiselt Adeni lahes ja India ookeanis piraatuluse vastu võitlema.
Ühispöördumises teatasid laevafirmad, et piraatlus on laevanduses jätkuvalt probleem ning laevade omanikud peavad tegema selle vastast tõhusat koostööd, vahendas Transport & Distribution.
Koostöö näeb ette suuremat teavitust laevade ohutusest, piraatide poliitikast ja menetlustest, et tagada vastused kõikidele asjasse puutuvatele huvigruppidele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Peale selle on oluline samm ennetada kaaperdamisi ning toetada ka edaspidi Anti-Piracy Best Management Practice arengut, teatasid laevafirmad.
Kuna koostööks ühinenud ettevõtete hinnangul ei anna probleemi lahendada üle öö, ongi hädavajalik, et mereväe jõud oleksid tugevad. Samuti ei tohi jääda piraadid karistamata, mistõttu on vaja välja töötada üksikasjalik õigusraamistik nende vastutusele võtmiseks, soovivad nad.
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.