Transneft ostab Novorossiiskis koos ettevõttega Summa Kapital sadamaoperaatori aktsiate kontrollpaketi, kirjutas Vedomosti.
Sellega hakkavad Transneft ja Summa Kpital, mis omavad juba Primorski sadamat, kontrollima kogu naftatransiiti Venemaa Euroopa-osas.
Ajaleht Kommersant kirjutas, et tehingu tulemusena tekib Venemaa suurim stividorettevõte, samas pole konkurentsiamet tehingut veel heaks kiitnud.
Tehing ise toimub kahes etapis: algul ostab Novorossiiski sadamaoperaator 100% Primorski kaubasadama aktsiatest ja siis ostavad Transneft ja Summa Novorossiiski sadama. Mõlemad tehingud toimuvad üheaegselt.
Tehingu maksumust ei avalikustata. Transnefti president Nikolai Tokarev on varem hinnanud Primorski sadama maksumuseks 5 miljardit dollarit. Samas maksab sadama aktsiate kontrollpakett praegu Londoni börsil 1,5 miljardit dollarit.
Novorossiiski sadama omanikuks on praegu 50,1% ulatuses sadamajuhi Aleksandr Ponomarenko pereliikmed ja riigiduuma saadik Aleksandr Skorobogatko. Ülejäänud 20% kuulub ärimees Arkadi Rotenbergile, 20% riigile ning 5% Venemaa raudteedele.
Transneft nurises juba ammu tariifidega, mida Novorossiiski sadamaoperaatorile maksis. Transnefti suuraktsionäriks on 78,1%ga Vene riik ja selle kaudu voolab välismaale 93% Venemaal kaevandatavast mustast kullast.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.