Eesti on transiidimaana jälle tõusuteel, kinnitas eilsel transpordikonverentsil Tallinna Sadam.
Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand ütles, et pidades silmas Loode-Venemaad ja Hiinat, on kaubavahetuse potentsiaal väga suur, vahendas rahvusringhääling. Ida poolt konverentsile tulnud ettevõtjad peavad aga võimalikeks probleemideks raudtee rööpmelaiust ja piiriületuse vaevalisust. Kasahstani Riikliku Majanduskoja juhatuse esimees Azat Peruašev ütles, et konverentsil välja öeldud plaan minna järk-järgult üle Euroopa standardile tekitab küsimusi, sest siis muutub ümberlaadimise vajadus transiidi jaoks barjääriks.
Rahvusvahelise Töösturite ja Ettevõtjate Kongressi president Viktor Gluhhihh märkis, et praegu on vaja ühiselt parandada piiriületust, et kaubavedajad ei seisaks piiril. "Suur töö käib ka selleks, et saavutada viisavabadus," lisas ta.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.