Euroopa Liit keelas kahel Ghana lennukaubavedajal oma õhuruumis töötamise.
"Me ei saa lubada ühtegi kompromissi õhuvedude turvalisuses," kommenteeris Euroopa transpordivolinik Siim Kallas.
Lennukimudeliga Douglas DC-8 Saksamaal, Belgias, Hollandis ja Inglismaal vedusid pakkunud Meridian Airways rikkus korduvalt ja tõsiselt turvanõudeid.
Komisjoni teatel tõi keelu lisaks lennuki hooldusnõuete rikkumisele ka maapealsete rajatiste kasina olukorra tõttu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Meridian Airways kandis eelmise aastani nime Air Charter Express.
Komisjon keelas ka kolmest AirLift Internationali lennukist, ka DC-8d, kahel ELi õhuruumis töötamise. Keeld kehtestati, kui selgus, et turvalisusenõuete täitmine jäi allapoole rahvusvahelisi standardeid.
Praegu on ELi mustas nimekirjas viis lennuettevõtet, mille tegevus on Euroopa Liidus täielikult keelatud – Ariana Afghan Airlines (Afganistan), Blue Wing Airlines (Suriname), Meridian Airways (Ghana), Siem reap Airways International (Kambodža) ja Silverback Cargo Freighters (Rwanda).
Komisjon arutab kahe lennuettevõtja olukorda uuesti lennuohutuskomitee järgmisel koosolekul novembris.
Euroopa Liidu lennufirmade musta nimekirja leiab Euroopa Komisjoni vastavalt
lehelt.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.