Kunda sadama juht: oleme mereväravaks Virumaale

Kunda tsemenditehase tarbeks 90ndate aastate algul rajatud Kunda sadamast on saanud oluline merevärav eelkõige Virumaa ettevõtete teenindamiseks.

Täna 16 aastat tagasi avati Kundas meresadam, mille ehitamiseks eraldas Maailmapank 8,5 miljonit krooni.

„Kõik üle maailma asuvad tsemenditehase, mis asuvad mere kaldal, on rajanud endale sadama, sest meretransport on tsemendi veoks kõige odavam transpordiliik,“ põhjendas Kunda sadama direktor Aleksander Nikolajev, miks ASi Kunda Nordic Tsement uus omanik hakkas pärast ettevõtte erastamist taastama Kunda sadamat.

„Aga juba aasta pärast sadama avamist leidsid Kunda sadama kaid üles puidumehed ja see andi tõuke sadamaäri arendamiseks. Praegu kasutavad sadama teenuseid enamik meie kandi suuremad ettevõtted.“

Kundas tegutses regionaalne sadam kuni Teise maailmasõjani. Sõja ajal pommitati sadamat ja nõukogude ajal ei taastatud sadamat, sest sealne piirkond kuulus piiritsooni alla.

Kümme aastat sadamat juhtinud Nikolajevi sõnul on Kunda sadamas praegu neli kaikohta ja mere täitmise arvelt on sadama territooriumi laiendatud kuni 16 hektarini. „Meie sadamas käivad peamiselt keskmise suurusega, 3500-4000 tonnise kandevõimega laevad,“ ütles Nikolajev ning lisas, et kõige suurem laev, mida nad teenindada saavad, on 12 000-tonnise kandevõimega.

Kunda sadama kaudu veetakse välja peamiselt ümarpuitu, puiduhaket, pelleteid, turvast ning sisse tuuakse tsementi, tsemendiklinkerit, tsemendi tootmiseks vajalikku kipsi, kivisütt, graniitkillustikku jm.

Nikolajevi andmeil käitleb sadam aastas keskmiselt 1,5 miljonit tonni kaupu. „Rekordaasta oli 2007, mil käitlesime 1,7 miljonit tonni,“ täpsustas Nikolajev ja lisas, et nende mahud sõltuva sellest, kuidas majandusel tervikuna läheb.

„Vaieldamatult on kõige suurem sadam Muugal, aga meie sadam on kaubamahu poolest praegu enam-vähem samal pulgal Pärnu ja Sillamäe sadamaga,“ võrdles Nikolajev. „Sillamäe sadam peaks aga varsti meist ette rebima, sest nemad üritavad sekkuda üha jõulisemalt suurde mängu ehk transiidisektorisse. Meie oleme ja jääme jätkuvalt regionaalse tähtsusega sadamaks.“


 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,18 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,06 0
Hiina jüaan CNY 7,64 0
Hongkongi dollar HKD 8,86 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15968,30 0
Islandi kroon ISK 133,99 0
Jaapani jeen JPY 124,77 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 15,89 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,59 0
Malaysia ringgit MYR 4,61 0
Mehhiko peeso MXN 21,72 0
Norra kroon NOK 9,75 0
Poola slott PLN 4,33 0
Rootsi kroon SEK 10,47 0
Rumeenia leu RON 4,74 0
Singapuri dollar SGD 1,53 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 35,30 0
Tšehhi kroon CZK 25,65 0
Türgi liir TRY 5,95 0
Ukraina grivna UAH 30,72 0
Ungari forint HUF 317,83 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 0
Valgevene rubla BYN 2,44 0
Vene rubla RUB 74,82 0

Valdkonna töökuulutused