Transpordi Ametiühing töötab selle nimel, et Tartu linnaliinidel lõpetava GoBusi bussijuhtid saaksid tööd veohanke võitnud bussifirmas SEBE.
Tartus kuueks ja pooleks aastaks palju kära tekitanud linnaliinide teenindamise hanke võitnud Sebe teatas, et värbab hanke täitmiseks 130 bussijuhti ja ostab poolsada uut bussi. Lõpetaval GoBusil pole aga ametiühingu teatel edaspidi võimalik praegustele juhtidele senises koguses tööd pakkuda.
Tööpuuduse tingimustes kandideerib uue vedaja pakutavatele töökohtadele ka tööotsijaid teistest sektoritest ja väljastpoolt Tartut. Transpordi Ametiühingu Lõuna-Eesti koordinaator Aare Kübarsepp leiab aga, et kõige paremini oskavad reisijaid teenindada kohalike liinide ja nende iseärasustega kursis olevad, praegused bussijuhid.
„Sarnastes olukordades oleme enamasti suutnud 95% juhtidest tagasi tööle saada,“ sõnas Kübarsepp. Tema sõnul on ametiühing hetkel aktiivne ka Valgamaal, kus on samuti bussifirma vahetumas. Läänemaal ja Viljandimaal on tänavu samades tingimustes eesmärk saavutatud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eile kirjutasid Tartu linn ja Hugo Osulalel kuuluv AS SEBE alla liiniveolepingule kuueks ja pooleks aastaks. Hanke tühistamist taotlesid nii Arvo Sarapuu suurosalusega Harjumaa Liinid kui Marcel Vichmannile ja Tiit Pruulile kuuluv GoBus.
Tartus kuueks ja pooleks aastaks palju kära tekitanud linnaliinide teenindamise hanke võitnud SEBE teatas, et värbab hanke täitmiseks 130 bussijuhti ja ostab poolsada uut bussi.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.