Veosekindlustuse turul on eelmise aasta suur langus tänavu pidama saadud. Kindlalt tundvate turuliidrite kõrval paistab silma ka RSA, kes on eelmise aastaga võrreldes oma turuosa enam kui kolmekordistanud.
2009. aastal vähenes veosekindlustuses kindlustusmaksete maht võrreldes 2008. aastaga 36,7%. Põhjus oli üldine Eesti väliskaubanduse mahu langus samas suurusjärgus – kui pole kaupu, mida transportida, ei ole ka midagi kindlustada. Näiteks möödunud aasta mais vähenes võrreldes 2008. aasta maiga eksport 31% ja import 41%.
Turu madalseisu aega on kõige edukamalt suutnud ära kasutada RSA Group, kes on veosekindlustusturule sisenedes oma eelmise aasta 4,7%-lise turuosa tänavu esimese viie kuuga kasvatanud juba 16,2%ni. Kindlustusturul seostatakse seda pikka aega ERGO Kindlustusseltsis veosekindlustusega tegelenud Ilmar Vissaku siirdmisega RSA Groupi. Öeldakse, et kindlustusmaaklerid hindavad Vissakut kõrgelt ja see on ka põhjus, miks RSA müük kasvab.
Vissak ise möönab, et veosekindlustuse turg on spetsiifiline ning nõuab erialaseid teadmisi ja kogemusi. „Seetõttu julgen väita, et see turg on küllaltki isikukeskne,” ütleb ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kuipalju tehti keskmiselt kuus veosekindlustuse makseid eelmisel aastal ja selle aastal ning kuidas kellelgi läheb ning mis hakkab sellel alal veel toimuma, selle kohta loe tänase Äripäeva paberväljaande logistikarubriigist.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.