Laevade agenteerija ASi Amisco juhataja Allan Noor kinnitas, et transpordi vallas on suurim hinnatõus olnud konteinervedudes.
Ta tõi ilmekaimaks tõestuseks näite Hamburgi Laevamaaklerite Assotsiatsiooni prahtimisindeksist ConTex, mis on veebruari lõpust juuni lõpuni kasvanud 100%.
“Toimumas on seega üsna jõuline nõudluse taastumine,” ütles ta, kuid tõdes, et võrreldes kriisieelse perioodiga on sektori hinnad endiselt veel 50% madalamad.
Teise nõudluse kasvu näitava indikaatorina toob Noor välja seisvate konteinerlaevade hulga. Kui veebruaris oli seismas 9% kogu maailma konteinerlaevastikust, siis juunis ainult kuni 3%.
ASi Kühne + Nagel tegevdirektor Priit Põldar ütles, et globaalne trend on selgelt orienteeritud hinnakasvule ja sellega lähevad kaasa ka nemad.
Seotud lood
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.