• 05.07.10, 17:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jõude seisvaid konteinerlaevu üha vähem

Laevade agenteerija ASi Amis­co juhataja Allan Noor kinnitas, et transpordi vallas on suurim hinnatõus olnud konteinervedudes.
Ta tõi ilmekaimaks tõestuseks näite Hamburgi Laevamaaklerite Assotsiatsiooni prahtimisindeksist ConTex, mis on veebruari lõpust juuni lõpuni kasvanud 100%.
“Toimumas on seega üsna jõuline nõudluse taastumine,” ütles ta, kuid tõdes, et võrreldes kriisieelse perioodiga on sektori hinnad endiselt veel 50% madalamad.
Teise nõudluse kasvu näitava indikaatorina toob Noor välja seisvate konteinerlaevade hulga. Kui veebruaris oli seismas 9% kogu maailma konteinerlaevastikust, siis juunis ainult kuni 3%.

Artikkel jätkub pärast reklaami

ASi Kühne + Nagel tegevdirektor Priit Põldar ütles, et globaalne trend on selgelt orienteeritud hinnakasvule ja sellega lähevad kaasa ka nemad.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.25, 15:43
Millist ladu finantsjuht eelarvesse tahab?
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele