Laevade agenteerija ASi Amisco juhataja Allan Noor kinnitas, et transpordi vallas on suurim hinnatõus olnud konteinervedudes.
Ta tõi ilmekaimaks tõestuseks näite Hamburgi Laevamaaklerite Assotsiatsiooni prahtimisindeksist ConTex, mis on veebruari lõpust juuni lõpuni kasvanud 100%.
“Toimumas on seega üsna jõuline nõudluse taastumine,” ütles ta, kuid tõdes, et võrreldes kriisieelse perioodiga on sektori hinnad endiselt veel 50% madalamad.
Teise nõudluse kasvu näitava indikaatorina toob Noor välja seisvate konteinerlaevade hulga. Kui veebruaris oli seismas 9% kogu maailma konteinerlaevastikust, siis juunis ainult kuni 3%.
Artikkel jätkub pärast reklaami
ASi Kühne + Nagel tegevdirektor Priit Põldar ütles, et globaalne trend on selgelt orienteeritud hinnakasvule ja sellega lähevad kaasa ka nemad.
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.