OÜ Smartpost üldkoosolek kinnitas ettevõtte möödunud aasta aruande, mille järgi kujunes Eestis pakiautomaatide võrgustiku opereeriva ettevõtte kahjumiks 1,5 miljonit krooni.
Smartposti 2009. aasta käive oli 13 miljonit krooni. Kokku kasutas läinud aastal Smartposti teenust 65 000 inimest. Käesoleva aasta lõpuks loodetakse jõuda saadetiste mahuni 50 000 pakki kuus.
Tänavu aasta esimest kvartalit peab Smartposti nõukogu liige Peep Kuld postipakkide ja e-kaubanduse turul nõrgaks. Just siis tekkis oluline mõju Quelle lahkumisest Eesti turult, paljud postimüüjad vähendasid oluliselt trükitavate ja jaotatavate kataloogide arvu võrreldes eelmise aasta sama ajaga.
See omakorda väljendus saadetiste vähenemises, rääkis Kuld. „Tarbijad olid esimeses kvartalis veel erakordselt negatiivselt meelestatud. Keelduti raha kulutamast, kuna endiselt valitses ebakindlus töökohtade ja palkade tuleviku osas,“ selgitas ta.
Praeguseks on aga Kulla väitel olukord oluliselt paranenud. Meediast tulevad positiivsed uudised, kataloogikaubamajad on suurendanud oma trükitavate kataloogide hulka ja ka lõpptarbija on asunud oma pangakontodele kogunenud kõigi aegade suurimaid sääste veidi julgemalt kulutama. „Kõige selle taustal on Smartposti pakkide mahud päris hästi vastu pidanud ja statistika näitab, et oleme endiselt turuosa kasvatanud,“ on Kuld kindel.
Eesti kullerpakkide turu tulemustest tänavu aasta esimeses kvartalis võib pikemalt lugeda täna ilmunud Äripäeva Logistika kuukirjast.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.