Toiduainete külmladustus ja külmvedu peavad moodustama katkematu, puhta ja kontrollitud keti. Kokkukleepunud külmtoode on vahepeal sulanud.
„Ladustamisel on olulised kaks asja: olgu alati tagatud õige jahutus- või külmutustemperatuur ja et asjad ei kaoks,“ selgitas Rakvere Lihakombinaadi logistikadirektor Tarmo Rei. Lisaks peab laos olema võimalus alati jälgida toote „käekäiku“ alates vastuvõtust kuni väljastamiseni. Külmfurgooni saabumisel, peab selle külmaseade juba enne toiduaine vastuvõttu töötama.
Külm ja Kliima OÜ omanik Indrek Arro sõnul osadel furgoonidel külmaseade ei töötagi. Lisaks paljudel masinatel puudub printer. "Läbiv joon on kehvapoolne."
Mida tuleks oma jahutatud või külmutatud toidukauba ladustamisel ja vedamisel jälgida ja nõuda ning mis seis valitseb Eesti külmvedudes, selle kohta loe tänase Äripäeva paberväljaande logistikarubriigist.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.