Lennukifirma Airbus liitis uue lennumasina katsetustele ka vulkaanilises tuhapilves lendamise, teatab firma.
Lennufirma Airbus kasutab vulkaanituha pilvede mõju uurimiseks ära oma plaanipärased katselennud ning hindab saadud tulemuste valguses, milline on peenosakeste mõju lennukitele ja nende juhtimissüsteemidele.
Nelja EA mootoriga Airbus A380 MSN 4 ja Rolls Royce’i mootoritega A340-600 MSN 360 tõusid Toulouse’i lennuväljalt õhku 19. aprillil vastavalt kell 14:25 ja 14:50 Prantsuse aja järgi.
Airbusi katselendurid uurivad lennu kestel lennukite ja nende mootorite käitumist tuhapilves. Pärast maandumist läbivad lennukid põhjaliku kontrolli.
Artikkel jätkub pärast reklaami
A380 sooritab oma lennu Prantsusmaa õhuruumis, A340-600 külastab ka Saksa õhuruumi. Airbus teeb lendude tulemusel saadud informatsiooni võimalikult kiiresti kättesaadavaks lennundusametnikele ja lennukimootorite tootjatele.
„Me teeme tihedat koostööd teiste lennufirmadega ning pakume igakülgset tehnilist abi,“ ütles Airbusi tegevjuht Tom Enders „Loomulikult soovivad kõik lennutööstuse esindajad olukorrale võimalikult kiiresti lahenduse leida ja lennukeid taas Euroopa taevalaotuses lendamas näha.“
Airbus jagab ametivõimudega oma tehnilisi teadmisi ja nõustab neid lennutingimuste ohutuse hindamisel.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.