Eesti Talleks AS juhatuse liige ja Saksa Auto AS juhatuse liige Jussi Pärnpuu nägi märtsi uute sõiduautode müügiedu taga pigem kevade mõju. Järgmised kuud toovad paar nõksu kasvu.
"Tüüpiline sesoonsus. See on kevad. Kuid jah - eks see aprill tuleb nõks parem ja mai veel nõks parem. Edasi paistab, mis suvi toob," selgitas Pärnpuu.
Kui palju võiks aprill jämedalt kasvada?
"Ei julge päris nii pakkuda... Kuid võrreldes selle aasta märtsiga, peaks aprillis müük, pakun, 10% tõusma," kostis ta kõhklusega.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Siiski, toonitas Pärnpuu endiselt, on üldiselt väikeste müüginumbrite juures iga liikumine tugev. "Kuna absoluutnumbrid on väiksed, siis on iga muutuse mõju väga suur."'
Kas eestlaste hulgas kipub trend minema väike keskklassi ja keskklassi poole?
"Ei. Ikkagi on trend väikeautode suunas. tootjad nimetavad seda trendi downsizing. See on ka mootorite valikus nii. Kuid üldiselt väikekesklass on ja jääb turul suurimaks sõiduautode segmendiks - see on nii Eestis ja maailmas."
Automüügis on aastalõikes 2 hooaega: kevadine ja sügisene, kusjuures esimene on tavaliselt tugevam. Kas sellel aastal veab sügisene end kevadisega samale tasemele?
"Ei tea. See sõltub eurouudisest....," kõlas vastus.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.