Eesti Talleks AS juhatuse liige ja Saksa Auto AS juhatuse liige Jussi Pärnpuu nägi märtsi uute sõiduautode müügiedu taga pigem kevade mõju. Järgmised kuud toovad paar nõksu kasvu.
"Tüüpiline sesoonsus. See on kevad. Kuid jah - eks see aprill tuleb nõks parem ja mai veel nõks parem. Edasi paistab, mis suvi toob," selgitas Pärnpuu.
Kui palju võiks aprill jämedalt kasvada?
"Ei julge päris nii pakkuda... Kuid võrreldes selle aasta märtsiga, peaks aprillis müük, pakun, 10% tõusma," kostis ta kõhklusega.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Siiski, toonitas Pärnpuu endiselt, on üldiselt väikeste müüginumbrite juures iga liikumine tugev. "Kuna absoluutnumbrid on väiksed, siis on iga muutuse mõju väga suur."'
Kas eestlaste hulgas kipub trend minema väike keskklassi ja keskklassi poole?
"Ei. Ikkagi on trend väikeautode suunas. tootjad nimetavad seda trendi downsizing. See on ka mootorite valikus nii. Kuid üldiselt väikekesklass on ja jääb turul suurimaks sõiduautode segmendiks - see on nii Eestis ja maailmas."
Automüügis on aastalõikes 2 hooaega: kevadine ja sügisene, kusjuures esimene on tavaliselt tugevam. Kas sellel aastal veab sügisene end kevadisega samale tasemele?
"Ei tea. See sõltub eurouudisest....," kõlas vastus.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.