Eesti Statoili peadirektor Helle Kirs-Toiger Alxela Leedust lahkumises midagi erilist ei näe.
Eile teatas Alexela, et müüb oma 22 Leedu tanklat Nestele ja keskendub koduturule. Neste kasutas Alexela manöövri suurima heameelega ära.
Eesti Statoili peadirektor vaatab Alexela taandumisele rahulikult, kuid tähelepanelikult.
Kuidas hindab seda sammu Eesti Statoil?
"Konkureeriva ettevõtte äritegevuse ostmine turuosa kasvatamise eesmärgi saavutamiseks võib mõistlike tehingu tingimuste korral olla otstarbekas."
Kas võib selles turumuutuses näha Alexela allakäiku? Neste mõjuvõim ju nüüd Baltikumis suureneb.
"Alexela on selgelt põhjendanud bensiinijaamade müüki Leedus pikaajalise ärihuvi puudumisega antud turul. Sellest tulenevalt ei ole küsimuses püstitatud väide võimaliku allakäigu osas asjakohane. Ostja võib suurendada konkurendi ostuga turuosa ennekõike mootorikütuste jaeturul Leedus ning otsene mõju naaberriikide turgudele puudub."
Kas on võimalik, et viimati võiks Neste võtta Alexela üle?
"Kumbki osapool ei ole sellist soovi ega plaani avaldanud."
Kas Statoil ei tunne ennast sellisest muutusest ohustatuna?
"Statoilil on nii Eestis, Lätis kui Leedus juhtiv positsioon mootorikütuste jaeturul ning jätkame oma igapäevast tööd selle positsiooni hoidmiseks ka edaspidi."
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kütuste jaemüüja Alexela Oil müüb oma 22 Leedu automaattanklat Soome operaatorile Neste Oil, teatab Alexela Oil.
Pikas perspektiivis ei oleks Alexelale Leedu ja Läti turul jätkamine olnud jätkusuutlik, mistõttu leidsime, et kasulikum on lahkuda, ütles Äripäevale Alexela tegevjuht Ain Kuusik.
Neste Oil kinnitas Äripäevale, et tegi Alexelale pakkumise, kuna soovis saada Leedu kahe suurima kütusemüüja hulka.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.