ASi Allando Trailways juht Ringo Müür loodab tänavu teenida väikest kasumit pärast kaks aastat järjest saadud kahjumit.
Müüri sõnul olid nii 2009. kui ka 2008. aasta transpordiettevõttele väga kehvad aastad.
„Ütleme nii, et kasumiga on nagu on, seda nagunii ei ole,“ märkis Müür. Ta nõustus statistikaameti andmetega, et ettevõtete käibed ja kasumlikkus on kukkunud 2002. aasta tasemele. Tänavuselt aastalt loodab juht väikest kasumit. „Ise arvame, et see peaks isegi reaalne olema,“ rääkis Müür.
Küsimusele, kas autotransporti võiks lausa kahjumlikuks sektoriks tituleerida, vastas Müür, et see kipub jääma piiri peale. „Mängivad erinevad nüansid, näiteks kuidas parajasti kütuseturg on,“ arutles Müür. „Kui kütusehinnad peaksid ootamatult kiiresti üles ronima, siis mitte kuskilt otsast ei tule kliendid sellega järele,“ teatas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Müür tõdes, et viimase aasta jooksul on autode hulk veoturul oluliselt vähenenud. „Muidugi majanduse elavnedes tekib olukord, kus mingil hetkel on autosid puudu, siis lähevad veohinnad jälle üles,“ arvas ta. Siis transpordiettevõtted vähemalt kahjumit enam ei teeni ja saavad väikse plussiga oma tööd teha, arvas Müür.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.