• 19.02.10, 07:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartu uus bussihange iseteadlikum

Tartu teeb selle aaste lõpus uue vähemalt kuueaastase bussihanke, kuid nüüd koostab linn sõidugraafikud ise ja pileteidki müüb ise, teatab linn.
Tartu linna volikogu andis 27 poolt- ja 12 vastuhäälega linnavalitsusele loa korraldada riigihange Tartu bussiliinide vedaja leidmiseks kuni 2020. aasta juulini. Kehtiv leping ASiga GoBus lõpeb käesoleva aastaga.
Uus bussiliiniveoleping on kavas sõlmida esialgu kuueks ja pooleks aastaks võimalusega pikendada seda veel kolme aasta võrra.
Vedajale tasutakse läbitud liinikilomeetrite eest, mille hinda hakatakse alates 2012. aastast kord kvartalis korrigeerima vastava ühistranspordi hinnaindeksi alusel. Valem arvestab diiselkütuse hinda, bussiettevõtete keskmist palka ning tarbijahinnaindeksit. Praegu maksab linn ASile GoBus dotatsiooni ligikaudu 40 miljonit krooni aastas, lisaks millele saab ettevõte peaaegu samas suurusjärgus piletitulu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Erinevalt senisest kavatseb linn edaspidi hakata ise tegelema bussipiletite müügi korraldamise ning sõidugraafikute koostamisega. Hiljemalt juuni lõpuks peab volikogu ees olema eelnõu bussiliiniveo korraldamisega linnale tulevate ülesannete täitmiseks vajaliku struktuurimuudatuse tegemiseks.
Bussiveo uue hanke tehniliste ja kvaliteeditingimuste põhimõtete koostamisega tegeles laiapõhjaline töörühm, kus osalesid volikogu erakondade, linnavalitsuse, ettevõtjate ning paljude muude huvigruppide esindajad.
“Kõik osalenud andsid oma panuse, et leida ühisosa bussiliiklusele esitatavates nõuetes ja ootustes ning korraldada Tartu ühistransporti tulevikus võimalikult hästi,” ütles linnamajanduskomisjoni esimehena töörühma kuulunud Verni Loodmaa. “Enne bussihanke väljakuulutamist on kavas selle põhitingimused veel kord läbi vaadata linnamajanduskomisjonis, kus linna ühistranspordi küsimused on pidevalt tähelepanu all. Bussiliikluse kõrval kavatsen lähemal ajal komisjonis arutusele võtta ka Tartu taksoteenuse olukorra ja kvaliteedi, on ju seegi üks linna visiitkaartidest.”

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.10.25, 10:43
Nixor loob terviku, Datalogic tagab töökindluse – ladu, mis liigub tõrgeteta
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele