• 19.02.10, 07:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartu uus bussihange iseteadlikum

Tartu teeb selle aaste lõpus uue vähemalt kuueaastase bussihanke, kuid nüüd koostab linn sõidugraafikud ise ja pileteidki müüb ise, teatab linn.
Tartu linna volikogu andis 27 poolt- ja 12 vastuhäälega linnavalitsusele loa korraldada riigihange Tartu bussiliinide vedaja leidmiseks kuni 2020. aasta juulini. Kehtiv leping ASiga GoBus lõpeb käesoleva aastaga.
Uus bussiliiniveoleping on kavas sõlmida esialgu kuueks ja pooleks aastaks võimalusega pikendada seda veel kolme aasta võrra.
Vedajale tasutakse läbitud liinikilomeetrite eest, mille hinda hakatakse alates 2012. aastast kord kvartalis korrigeerima vastava ühistranspordi hinnaindeksi alusel. Valem arvestab diiselkütuse hinda, bussiettevõtete keskmist palka ning tarbijahinnaindeksit. Praegu maksab linn ASile GoBus dotatsiooni ligikaudu 40 miljonit krooni aastas, lisaks millele saab ettevõte peaaegu samas suurusjärgus piletitulu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Erinevalt senisest kavatseb linn edaspidi hakata ise tegelema bussipiletite müügi korraldamise ning sõidugraafikute koostamisega. Hiljemalt juuni lõpuks peab volikogu ees olema eelnõu bussiliiniveo korraldamisega linnale tulevate ülesannete täitmiseks vajaliku struktuurimuudatuse tegemiseks.
Bussiveo uue hanke tehniliste ja kvaliteeditingimuste põhimõtete koostamisega tegeles laiapõhjaline töörühm, kus osalesid volikogu erakondade, linnavalitsuse, ettevõtjate ning paljude muude huvigruppide esindajad.
“Kõik osalenud andsid oma panuse, et leida ühisosa bussiliiklusele esitatavates nõuetes ja ootustes ning korraldada Tartu ühistransporti tulevikus võimalikult hästi,” ütles linnamajanduskomisjoni esimehena töörühma kuulunud Verni Loodmaa. “Enne bussihanke väljakuulutamist on kavas selle põhitingimused veel kord läbi vaadata linnamajanduskomisjonis, kus linna ühistranspordi küsimused on pidevalt tähelepanu all. Bussiliikluse kõrval kavatsen lähemal ajal komisjonis arutusele võtta ka Tartu taksoteenuse olukorra ja kvaliteedi, on ju seegi üks linna visiitkaartidest.”

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viimased uudised

Uudised
  • 30.05.25, 11:57
Eestist saab nüüd Lux Expressiga Palangasse ja Klaipėdasse
Uudised
  • 30.05.25, 11:35
Vestlusring | Ökonomist: USA tollitariifide trall tuleb Eestis tarneahela juhtimisest lihtsalt välja tõsta
Iga päev tuleb uusi uudiseid ja neid võiksid töösturid jälgida
Uudised
  • 30.05.25, 11:28
Kirjade ja pakkide saatmise hind tõuseb 1. juulist
Uudised
  • 30.05.25, 11:00
Air Balticu uue tegevjuhi kohale on üle 40 huvilise 30 riigist
Ajutine tegevjuht usub, et viie aasta pärast on Air Balticu lennukipark kaks korda suurem.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Uudised
  • 29.05.25, 15:43
Liiklus Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul suunatakse uuele trassile
Uudised
  • 29.05.25, 15:33
Hoiatus: sotsiaalmeedias levib valeinfo juhilubade väljastamisest Eestis
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Logistikauudised esilehele