ASi Tallinna Lennujaam juhatuse esimees Rein Loik põhjendas jaanuari kaubakasvu eelneva kesise aasta ja 2 uue laoga.
"Lennujaamal valmis eelmisel aastal 2 uut lennukaubaladu, nüüd on neid kokku 4. Eelmisel aastal oli üle maailma suur lennukaubaveo langemine, see aasta on alanud tõusuga," selgitas ta Tallinna Lennujaama head lennukauba mahu kasvu jaanuaris. See kasv oli 15,3%.
Samas jäi ta selle muidu ilusa kasvunumbri suhtes ettevaatlikuks - veel vara hõisata.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Nelja kaubalaoga korraldab Tallinna Lennujaam transiitkaubandust, milles kasutatakse suuri kaubalennukeid. Näiteks 2009. aastal oli Tallinna Lennujaama kaubvavedu umbes 20 000 tonni, mis on kaks korda suurem, kui Riia ja Vilniuse kaubavedu kokku, seletas Loik. "Oleme Riia ja Vilniuse osas edukamad," lisas ta vaoshoitult.
Erinevalt Tallinnast toimub näiteks Riia ja Vilniuse lennujaamades kaubavedu reisilennukitega. Kui reisijatevoogusid on keeruliosem suunata, siis kaubavoogude suunamisel loeb tihti kiirus ja valmisolek kaupa maha laadida ja peale laadida.
Võrreldes Riia ja Vilniuse jaamadega on Tallinna Lennujaam reisijateveos vähem edukas, kuid edukam kaubaveos.
Samas vaatas Loik lennukaubanduse arengule sellel aastal lootusrikkalt, areng toob palju positiivset.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.