Võrreldes eelmise aasta jaanuariga, on Soome sadamate kaubakäive kasvanud ligi kümnendiku, teatab Kauppalehti.
Kui 2009. aasta jaanuaris käideldi näiteks Helsingi Sadamas kaupa 652 780 tonni, siis selle jaanauris juba 705 000 tonni, seega on kasv 8%.
Rauma Sadamas oli kasv sama perioodi kohta aga 7% ehk tasemelt 345 370 tonni tasemele 373 000 tonni.
Eriti kasvas eksport: Helsingis kasvas see samade perioodide võrdluses 16% ja Raumas 19%. Helsingi Sadama kaudu eksporditakse kõiki Soome ekspordiartikleid. Rauma Sadamas on olulisteks artikliteks metsatööstusaadused, näiteks eksport kasvas 15%, kuid tselluloosi eksport koguni 167%.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ka Kotka Sadamas on kaubakäive kasvamas. Näiteks jaanuaride võrdluses toimus kasv 15%. Kasvu vedasid taas paber, saepuru ja tselluloos.
Merekaubaveo hinda kujutav Baltic Dry Index on langenud novembrist saadik, samas nüüd viimastel päevadel on see taas pöördunud tõusule. See indeks kajastab põhiliste toorainete merekaubanduse hindu ning osalt peegeldab majandusolukorda.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.