• 11.02.10, 12:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soome sadamad virgumas

Võrreldes eelmise aasta jaanuariga, on Soome sadamate kaubakäive kasvanud ligi kümnendiku, teatab Kauppalehti.
Kui 2009. aasta jaanuaris käideldi näiteks Helsingi Sadamas kaupa 652 780 tonni, siis selle jaanauris juba 705 000 tonni, seega on kasv 8%.
Rauma Sadamas oli kasv sama perioodi kohta aga 7% ehk tasemelt 345 370 tonni tasemele 373 000 tonni.
Eriti kasvas eksport: Helsingis kasvas see samade perioodide võrdluses 16% ja Raumas 19%. Helsingi Sadama kaudu eksporditakse kõiki Soome ekspordiartikleid. Rauma Sadamas on olulisteks artikliteks metsatööstusaadused, näiteks eksport kasvas 15%, kuid tselluloosi eksport koguni 167%.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ka Kotka Sadamas on kaubakäive kasvamas. Näiteks jaanuaride võrdluses toimus kasv 15%. Kasvu vedasid taas paber, saepuru ja tselluloos.
Merekaubaveo hinda kujutav Baltic Dry Index on langenud novembrist saadik, samas nüüd viimastel päevadel on see taas pöördunud tõusule. See indeks kajastab põhiliste toorainete merekaubanduse hindu ning osalt peegeldab majandusolukorda.
 
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele