IBM muudab Läänemere laevaliikluse ohutumaks  

IBM esitles eile Helsingis korraldatud Läänemere riikide tippkohtumisel laevaliikluse uue põlvkonna kommunikatsiooni- ja andmesidesüsteemi, teatab tarkvarafirma.

Vabatahtlike tarkvaraarendajate ülesehitatud lahenduse eesmärk on aidata Läänemere tiheda laevaliiklusega seotud infomatsioonitulva käsitlemist ning suurendada laevaliikluse turvalisust.

Koostöös IBMi, Soome riikliku tehnikauurimiskeskuse (VTT) ja Soome Veeteede Ametiga arendatud süsteem põhineb avatud lähtekoodiga tarkvaral ja standarditel. Selle abil saavad isegi ühe PC-arvutiga varustatud alused hetkega edastada ja võtta vastu turvaliseks navigeerimiseks vajalikku informatsiooni – näiteks mereilma, marsruudi, ohtliku lasti sisu või päritolu kohta. Lahendus töötab nii laevade omavahelise kui ka mereäärsete riikide ametnike kommunikatsioonitööriistana.

Senini on Läänemerel liiklevad laevad tuvastatud ja nendega kommunikeeritud manuaalsel raadiosidel põhineva AIS-süsteemiga (Automatic Identification System). IBM oma partneritega soovib moderniseerida AISi vastamaks digitaalse ajastu tingimustele, et infovoogusid endisest paremini ja kiiremini ühendada ning õnnetusjuhtumite puhul ametivõimude reageerimisvõimet ja päästemeetmeid parandada.

Uue süsteemi esimest versiooni on testitud aasta alguses heade tulemustega kahe Helsingi ja Stockholmi vahel sõitva Viking Line’i parvlaeva m/s Mariella ja m/s Gabriella pardal.

„Meie eesmärk on, et iga laev – olgu tema varustaja pärit ükskõik kui vaesest maailmanurgast – oleks suuteline rakendama seda tehnoloogiat Läänemere rajooni saabudes. Sellepärast põhinebki süsteemi arhitektuur avatud lähtekoodi tasuta tarkvaral. IBMi ülemaailmse On Demand Community heategevusprogrammi raames on kümned meie vabatahtlikud töötajad pühendunud sellele, et süsteem saaks valmis ja toodangusse,“ ütles IBMi Soome tegevjuht Johan Sandell.

IBMi Euroopa juht Larry Hirst lisab: „IBMi ja teiste tehnoloogiafirmade sarnaseid projekte tuleks vaadata osana suuremast kontekstist. Hiiglaslikku arvutamisvõimu võib tänapäeval toota uskumatult väikestes ja odavates seadmetes, ühtlasi võimaldab see intelligentsuse ja nutikuse kaasamist pea kõikjal – nii logistika- ja tarneahelasüsteemides, elektrivõrkudes, ehitistes, meditsiinivaldkonna seadmetes kui ka looduspärastes infrastruktuurides nagu veekanalid ja ookeanid.

Soome laht on viimastel aastakümnetel teinud läbi rohkem muutusi kui ükski teine Läänemere piirkond. Euroopa Liidu liikmesriikide ja Venemaa vaheline meretransport on võrreldes 2000. aastaga kasvanud pea kolm korda ning eksperdid ennustavad kasvu jätkumist. Kui praegu liikleb Läänemerel mis tahes hetkel umbes 2000 alust, siis 2015. aastaks ennustatakse selleks numbriks 3500. Aluste seas on nii reisi- ja kaubalaevu kui ka õlitankereid ja muid kemikaale transportivaid aluseid.

Tihe liiklus põhjustab Läänemere reostumist ning suurendab märkimisväärselt õnnetuste, kokkupõrgete ja karilesõitmiste ohtu. Lisaks liikluse füüsilisele tihenemisele kasvab pidevalt ka Läänemere laevaliikluses käsitletava infomatsiooni tulv, mille haldamine ja kontroll senistel viisidel on muutunud ülejõu käivaks ja ebaefektiivseks.

IBMi algatatud tehnoloogiahange on osa Läänemere arengu- ja kaitsetööle pühendunud organisatsiooni Baltic Sea Action Group (BSAG) laiemast tegevuskavast. Selle sisu ning osaprojektide täpsemat tööjaotust ja vastutusküsimusi arutati lisaks teistele teemadele eilsel Helsingi kohtumisel.

 

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.7711757
Brasiilia reaal BRL 4,22 -0.0710076
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0153445
Filipiinide peeso PHP 59,08 0.3618572
Hiina jüaan CNY 7,61 -0.018385
Hongkongi dollar HKD 8,89 -0.037092
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0269796
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.3595011
India ruupia INR 80,65 0.2075075
Indoneesia ruupia IDR 15931,93 0.1462096
Islandi kroon ISK 135,49 0.0664697
Jaapani jeen JPY 125,44 -0.159185
Kanada dollar CAD 1,50 0.1540213
LAV rand ZAR 15,75 -0.8192283
Lõuna-Korea vonn KRW 1274,34 0.1808119
Malaysia ringgit MYR 4,62 0.2778682
Mehhiko peeso MXN 21,78 -0.0151521
Norra kroon NOK 9,77 0.3872147
Poola slott PLN 4,33 -0.0138594
Rootsi kroon SEK 10,60 0.3076311
Rumeenia leu RON 4,75 0.0800152
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0652784
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.161216
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0705281
Taani kroon DKK 7,46 -0.0067032
Tai baht THB 35,34 0.3040092
Tšehhi kroon CZK 25,65 0
Türgi liir TRY 6,03 0.0182512
Ukraina grivna UAH 30,60 -0.0917332
Ungari forint HUF 317,29 0.1072724
USA dollar USD 1,13 -0.0176445
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.5688007
Valgevene rubla BYN 2,42 -0.1524704
Vene rubla RUB 74,24 -0.2445527

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019