Riia lennujaamal on otse uskumatuna kõlav plaan - teenindada aastas 12,7 miljonit reisijat, teatab Baltic Course.
Meenutuseks, 2009. aastal teenindati rekordilised 4,1 miljonit reisijat ja nüüd väljakäidud üle kolmekordne number plaanitakse täis saada aastal 2013.
Lennujaama olemasolevas terminalis peaks reisijate arv selleks ajaks kasvama tasemele 5,5 miljonit. Lisa sellele peaks andma aitrBalticu uus kavandatav terminal, kus loodetakse selleks ajaks teenindada 7,2 miljonit reisijat.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eelmisel aastal teenindadatud lennureisijate arv 4,1 miljonit oli omakorda ligi 10% kõrgem 2008. aasta näitajast.
Ulmelisena kõlava eesmärgi saavutamiseks tuleb airBalticul ehitada uus terminal maksumusega 1,404 miljardit krooni. Samas Läti rahandusminister Kaspars Gerhards sõnas, et see terminal peab kerkima ilma riigipoolse rahastamiseta. Kuid oluline on nüüd langetada otsus nii kiiresti kui võimalik, kuna plaanitakse saada Euroopa Struktuurfondist raha maandumisraja valgustamiseks ja ruleerimisraja arendamiseks, lisas ta.
Seni uurib riigivalitsus laienemisekavasid.
Selleks, et alustada laienemisprojekti elluviimist, tuleb eelnevalt saada valitsuse heakskiit. airBalticu juht Bertolt flick uskus, et valitsus suhtub asjasse positiivselt.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Balti riikide pealennujaamade võrdluses 2008. ja 2009. aasta kõrvutamisel Tallinn ja Vilnius kaotasid, kuid Riia võitis reisijaid.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.