"Arvan, et oleme põhjas ja liigume seal aastakese. Tegeleme sellega, et saada võlgnikelt raha kätte," tõdes laotehnika ja -ehitusega tegeleva Balti Laomeister OÜ omanik ja juht Silver Alamaa.
Tema seletusel kasvasid laonduses võlgujäämised alates eelmise aasta keskpaigast kuni selle aasta keskpaigani. Siis tuli stabilseerumine, nüüd hakkab võlgnike nimekiri isegi lühenema. "Vähesed peavad tähtaegadest kinni: 1/3 on alati kerges viivises, 1/5 pikemaajalised ja 1/10 on need, kellega tuleb tõsiselt tegeleda," portreteeris ta tüüpilist Eesti laotehnika klienti.
Samas ta tõdes, et võrreldes suve seisakuga, on sügisel ja talvel hakanud kliendid aktiviseeruma. "Uuritakse aina enam, kuid ostuks veel ei lähe, kuid eks seegi ole elavnemise märk," lisas ta.
Võrreldes buumiajaga on laoomanike ja rentnike pilgud just ladude sees. "Kui buumiajal kerkisid laomajad, siis nüüd tegeletakse olemasolevate sisemuste tõhustamsiega," võttis ta kokku olukorra.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Põhiliste Eesti laonduse väljakutsetena nägi Alamaa laopinna pidajate harimist. "Inimesi tuleb õpetada, kuidas ladustada. Harida, et asju ei ladustata põrandale - on ju olemas riiulid, mis loovad ohutuma, odavama ja mugavama töökoha," nentis ta.
Eeskujuliku eritehnika kasutajana nimetas alamaa M.V. Wool kalanduse firmat, mis kasutab relssidel erilisi kala ladustamise riiuleid. Ehk teisisõnu pigistab olemasolevast laost välja maksimumi. See ongi tuleviku suund.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.