Majandusraskuste tõttu on Rootsi vedaja võlg 28,8 miljonit eurot ja varade väärtus 38,4 miljonit eurot, edastab Baltic Course.
Samas on see firma üks väheseid, kes on riskinud hoida Vilniuse ja selle regiooni vahel õhusidet. Lisaks on ju Rootsi Leedu üks suurimaid otseseid välisinvestoreid.
Siiski tõusis lendude lõpetamine Vilniusse päevakorda peale seda, kui firma sai müüdud selle tegevjuhile ühe Rootsi krooni eest.
"Lendamine pole kunagi olnud tulus äri," tõdes Skyway emafirma juhatuse esimees Staffan Salen. Tema sõnul on firmas seni olnud erinevaid ideid, kuidas pidurdada eelarvekulusid, kuid ükski neist pole osutunud tõhusaks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ettevõte nimetatakse nüüd ümber firmaks Avia Express.
Oma tippajal, 1990ndatel andis Skyway tööd 500 inimesele ja oli Rootsi suurim siseliin, nüüd aga on selles firmas umbes 200 töötajat, sinna hulka on arvestatud ka 50 pilooti.
Leedu enda jaoks on Skyway saatus väga halb uudis - oli ju see pea ainus pealinna ja Rootsi vaheline otseühendus.
Vilniuse lennujaam ise on peale oma rahvuliku lennufirma FlyLAL pankrotistumist ja lätlaste rahvusliku vedaja airBaltic taandumist mitmelt Leedu liinilt jäänud isolatsiooni.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.