Esmaspäevast saadab Eesti Post laialikandele surugaasil töötava auto. Kui palju säästetakse, näitab aeg. Kuid CO2 saaste peaks bensiinimasinast olema väiksem 10%, edastab Eesti Post.
Masinaks on Opel Combo mootori töömahuga 1,6 liitrit.
"Surugaasiauto kasutuselevõtmisel saame võrrelda kütusekulusid ja välja selgitada, kas gaasi jõul sõitvad autod meie tööiseloomuga üldse sobivad. Eesti Post otsib pidevalt uusi lahendusi transpordi efektiivsemaks muutmiseks. Täna on ettevõtte kasutuses pea 450 autot, mistõttu tähendab iga säästetud kroon kütusekuludelt suurt rahalist kokkuhoidu,“ kommenteeris sõiduki kasutuselevõttu Eesti Posti haldusosakonna juhataja Villi Heinsalu.
„Näiteks 1,6-liitrise maagaasil töötava mootoriga Opel Combol on CO2-emissioon 133 g/km kohta. Samaväärse bensiinimootori puhul on see aga üle 10% suurem,“ rääkis masina tarninud Amserv Tähesaju esinduse müügidirektor Tauno Tuisk.
Teisi heitgaasides leiduvaid kahjulikke osi - mürgist vingugaasi "toodab" gaasimootor kuni 75% vähem ja niinimetatud noxe kuni 60% vähem kui bensiinimootor.
Surugaasi hind Suur-Sõjamäe maagaasi tanklas on muutumatu juba mitu kuud - 1 kilogramm surugaasi maksab 10,60 krooni.
Maagaasiautode kasutamine on levinud paljudes Euroopa riikides, kus 2008. aastal müüdi üle 80 000 taolise auto. Viis suurimat turgu on Saksamaa, Itaalia, Rootsi, Austria ja Šveits.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti Post kardab, et osaliselt eakas autopark võib postiveo külmaga tuksi keerata, ilmneb postifirma teatest.
Eesti Post tahab 127 bensiini- ja diiselmootoriga kaubikut ning 5 gaasimootoriga kaubikut, millel oleks kaubaruumi alates 2,7 kuubist, ilmneb riigihangeteregistrist.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.