• 30.10.09, 11:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Post proovib surugaasiautot 

Esmaspäevast saadab Eesti Post laialikandele surugaasil töötava auto. Kui palju säästetakse, näitab aeg. Kuid CO2 saaste peaks bensiinimasinast olema väiksem 10%, edastab Eesti Post.
Masinaks on Opel Combo mootori töömahuga 1,6 liitrit.
"Surugaasiauto kasutuselevõtmisel saame võrrelda kütusekulusid ja välja selgitada, kas gaasi jõul sõitvad autod meie tööiseloomuga üldse sobivad. Eesti Post otsib pidevalt uusi lahendusi transpordi efektiivsemaks muutmiseks. Täna on ettevõtte kasutuses pea 450 autot, mistõttu tähendab iga säästetud kroon kütusekuludelt suurt rahalist kokkuhoidu,“ kommenteeris sõiduki kasutuselevõttu Eesti Posti haldusosakonna juhataja Villi Heinsalu.
„Näiteks 1,6-liitrise maagaasil töötava mootoriga Opel Combol on CO2-emissioon 133 g/km kohta. Samaväärse bensiinimootori puhul on see aga üle 10% suurem,“ rääkis masina tarninud Amserv Tähesaju esinduse müügidirektor Tauno Tuisk.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teisi heitgaasides leiduvaid kahjulikke osi - mürgist vingugaasi "toodab" gaasimootor kuni 75% vähem ja niinimetatud noxe kuni 60% vähem kui bensiinimootor.
Surugaasi hind Suur-Sõjamäe maagaasi tanklas on muutumatu juba mitu kuud - 1 kilogramm surugaasi maksab 10,60 krooni.
 Maagaasiautode kasutamine on levinud paljudes Euroopa riikides, kus 2008. aastal müüdi üle 80 000 taolise  auto. Viis suurimat turgu on Saksamaa, Itaalia, Rootsi, Austria ja Šveits.
 

Seotud lood

Uudised
  • 25.01.10, 06:00
Eesti Post tahab uuemaid autosid
Eesti Post kardab, et osaliselt eakas autopark võib postiveo külmaga tuksi keerata, ilmneb postifirma teatest.
Uudised
  • 05.02.10, 09:14
Eesti Posti hange üleval
Eesti Post tahab 127 bensiini- ja diiselmootoriga kaubikut ning 5 gaasimootoriga kaubikut, millel oleks kaubaruumi alates 2,7 kuubist, ilmneb riigihangeteregistrist.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.25, 15:43
Millist ladu finantsjuht eelarvesse tahab?
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele