Tarbijahinnaindeksi langus oli 2009. aasta septembris võrreldes eelmise aasta septembriga 1,6% ja võrreldes augustiga 0,2% - suurim tegur muuhulgas on mootorikütus, teatab Statistikaamet.
Võrreldes eelmise aasta sama kuuga langes tarbijahinnaindeks esmakordselt rohkem kui 1%. Septembris olid kaubad eelmise aasta septembriga võrreldes 3,7% odavamad ja teenused 2,3% kallimad. Samas olid toidukaubad 5,1% ja tööstuskaubad 2,4% odavamad.
Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta septembriga võrreldes tõusnud 2,2% ja mittereguleeritavad hinnad langenud 2,8%.
Eelmise aasta septembriga võrreldes mõjutasid indeksit kõige rohkem toit ning mootorikütus, mis olid vastavalt 6,9% ja 11,4% odavamad kui mullu samal ajal. Toidu hinnalanguse mõjust üle kahe viiendiku andsid 15,9% odavnenud piim ja piimatooted ning samapalju puu- ja köögivili. Puuvili oli 15% ja köögivili 19,8% odavam kui aasta tagasi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Augustiga võrreldes oli septembris tarbijahinnaindeksi suurimaks mõjutajaks toidu 1,4% odavnemine, millest ligi poole põhjustas köögivilja sesoonne hinnalangus ning ligi viiendiku 6,2% odavnenud leib. Suuremateks mõjutajateks olid veel rõivaste ja jalatsite soodusmüükide lõppemine ning uute hooajakaupade müügiletulek ja mootorikütuse odavnemine.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.