Rivo Sarapik • 2. oktoober 2009
Jaga lugu:

Hädakõne varsti otse autost

Euroopa Liit loodeab peatselt varustada kõik uued autod seadmega, mis võimaldaks automaatset hädaabikõnet õnnetuse korral.

Tugeva kokkupõrke korral valib eCalli seade automaatselt Euroopas kasutatava hädaabinumbri 112 ning teavitab päästetöötajaid auto asukohast, kirjutas ajakiri Eurokratt. Kõne saab valida ka ise, nupule vajutades.

Mõlemal juhul luuakse auto ja päästekeskuse vahel lisaks automaatsele andmesidele ka häälside ehk juht või kaasreisijad saavad vajadusel lisaküsimustele vastata, infot jagada jne. Sellise süsteemi maksab keskmiselt 1500 krooni auto kohta.

Hetkel on süsteem vabatahtlik, kuid komisjon kaalub selle kohustuslikuks muutmist. Euroopas peaks see päästma aastas 2500 inimelu ning vähendama raskete vigastuse arvu kümendiku võrra.

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Roberta Lupp
Roberta LuppLogistikauudised.ee sündmusedTel: 5331 0510roberta.lupp@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee