• 02.10.09, 13:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hädakõne varsti otse autost

Euroopa Liit loodeab peatselt varustada kõik uued autod seadmega, mis võimaldaks automaatset hädaabikõnet õnnetuse korral.
Tugeva kokkupõrke korral valib eCalli seade automaatselt Euroopas kasutatava hädaabinumbri 112 ning teavitab päästetöötajaid auto asukohast, kirjutas ajakiri Eurokratt. Kõne saab valida ka ise, nupule vajutades.
Mõlemal juhul luuakse auto ja päästekeskuse vahel lisaks automaatsele andmesidele ka häälside ehk juht või kaasreisijad saavad vajadusel lisaküsimustele vastata, infot jagada jne. Sellise süsteemi maksab keskmiselt 1500 krooni auto kohta.
Hetkel on süsteem vabatahtlik, kuid komisjon kaalub selle kohustuslikuks muutmist. Euroopas peaks see päästma aastas 2500 inimelu ning vähendama raskete vigastuse arvu kümendiku võrra.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele