Alates 29. septembrist sulgeb Krediidiinfo krediidilimiidid ettevõtetel, kes pole esitanud majandusaasta aruannet.
Tähtaeg oli ju 30. juuni. Krediidilimiitide sulgemine võib puudutada kuni 3674 ettevõtet, teatab Krediidiinfo.
Kokku on Äriregistrile 2008. majandusaasta aruande esitamata jätnud ca 8 000 ettevõtet, kellest rohkem kui pooled on kõrge krediidiriskiga. Krediidilimiitide sulgemine puudutab ülejäänut 3674 ettevõtet, kelle krediidirisk on olnud seni madal.
Enamik ettevõtete aruannete esitamistähtaeg oli 30. juuni. Krediidilimiitide sulgemine ei puuduta uusi ettevõtteid ja neid, kelle majandusaasta ei kattu kalendriaastaga.
Krediidi võimalikult operatiivne sulgemine on vajalik samm, sest ettenägematutes majandusoludes muutub krediidirisk vananenud andmete korral määramatuks. Krediidiinfo kogemus näitab, et andmete avalikustamisega venitatakse just nõrkade majandustulemuste varjamiseks.
Krediidiinfo arvutab soovituslikud krediidilimiidid kõikidele aktiivselt tegutsevatele Eesti ettevõtetele. Kredidiidilimiidid arvutatakse tähtsamate majandus- ja finantsnäitajate ning suhtarvude põhjal. Lisaks võetakse arvesse äritegevust puudutav info, tegevusvaldkonna baasnäitajad ja maksekäitumine sh ettevõtte juhatusse kuuluvate isikute võlakäitumine.
Krediidiinfo soovituslikke krediidilimiite kasutavad paljud ettevõtted (näiteks telekommunikatsioon, pangad, liisingud jt) oma krediiditingimuste määramiseks.
Krediidiinfo AS on rahvusvaheline krediidiinformatsiooni koguja, töötleja ja vahendaja, kelle põhiülesandeks on ettevõtete finantsriskide maandamine. Krediidiinfo kuulub maailma suurima infoteenuste pakkuja Experian Group ettevõtete hulka, kes tegutseb enam kui 38 riigis üle maailma ning annab tööd 15 500 inimesele.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.