Loksa Laevatehase senise omaniku, Maerskile kuuluva Odense Steel Shipyardi tegevjuht Finn Buus Nielseni sõnul jäi müüja tehase müügiga rahule, kuid paremal ajal oleks ehk veel paremat hinda küsida.
"Kirjutasime eile Tallinnas alla ostulepingu, mille peavad veel heaks kiitma Eesti ametkonnad," selgitas Loksa Laevatehase nõukogu liige ja Odense Steel Shipyardi tegevjuht Finn Buus Nielsen Logistikauudistele. "Jah, oleme tehinguga rahul. Kui olukord oleks majanduses olnud parem, võibolla oleksime siis paremat hinda saanud. Aga saime, mida tahtsime ja, et Loksa sai uue omaniku, on tähtis ka meile."
Nielseni sõnul oli Loksa Laevatehase ostust müüki välja kuulutades huvitatud 5-6 ettevõtet, nii Eestist kui välismaalt, kuid nende esindajatega kohtudes ja rääkides jäi lõpuks alles vaid üks, võitnud konsortsium. Äripäeva uuriva toimetuse toimetaja Raivo Sormuneni hinnangul jäi tehingu maksumus 15-20 mln euro ehk ca 230-320 mln krooni kanti. "Kas suurusjärk on õige, ma ei kommenteeriks," lisas Nielsen ja viitas alla kirjutatud konfidentsiaalsusleppele. "Loksal läheb täna väga hästi. Oleme sinna palju investeerinud ja uued omanikud said nii head hooned, seadmed kui lojaalsed ja oskajad töötajad."
Seotud lood
Konkurentsiamet kiitis heaks Loksa Laevatehase müümise kolmest ettevõttest kuuluvale konsortsiumile. Tehase uus omanik plaanib firma tegevusalasid laiendada ning näiteks naftapuurtornide ehitusse siseneda.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.