Mitukümmend lohusuulast paluvad kapol tuvastada, kas Ida-Viru maavanema korraldus Lohusuu sadamaala erastamiseks kalafirmale oli seaduslik.
Sõda Lohusuu kalasadama omandiõiguse ümber algas 90ndate keskpaiku, mil sadamas rajatisi omanud kohalik kalaettevõte Peipsi Trade alustas, tänaseks peaaegu lõpukorrale jõudnud, sadama erastamise katseid, kirjutab Põhjarannik.
Kui kogu sadama ala on enam kui viis hektarit, siis praeguseks OÜ Peipsi Grupp nime kandva firma rajatiste alla jääb 5000 ruutmeetri ringis ning arengu- ja planeeringuosakonna juhataja asetäitja Evi Soometsa arvates olnukski õige, kui firma saanuks endale rajatiste teenindamiseks vajaliku maa, mitte kogu sadamaala.
Selleks, et kalafirma saaks sadamale käpa peale panna, tegi pingutusi Soometsa otsene ülemus Urmas Majajääs, kelle tegevust kaposse pöördunud elanikud paluvadki uurida.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lohusuu vallavanem Urmas Soosalu sõnul oli lohusuulaste allkirjadega tegemist ühe naeruväärse kirjaga, kuhu olid alla kirjutanud inimesed, kes ei ela ega tööta Lohusuus.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.