Estonian Air: ühisfirmast kaotavad Eesti ja Leedu reisijad

Ühisturu suurust arvestades oleks majanduslikult Balti riikide ühisel lennufirmal Estonian Airi hinnangul jumet, kuid samas kahjustaks Eesti ja Leedu lennureisijate huve.

Jume on Estonian Airi PR-juhi Ilona Eskelineni sõnul lennufirmal, sest kolme Balti riigi peale saaks lennufirma kokku peaaegu seitse miljonit potentsiaalset klienti.

Teiselt poolt on ühisel lennufirma ideel just Eesti ja Leedu lennureisijate jaoks väga palju küsitavusi, pannes ohtu otselendude arvu vähenemise kodulennujaamast, tuues kaasa piletihinna tõusu.

Estonian Air tõi ühisfirma loomise ideest välja järgmist:

- ühise lennufirma majanduslik efekt pääseb mõjule vaid siis, kui selles piirkonnas on ainult üks sõlmlennujaam ning kõigist teistest Balti riikide lennujaamadest veetakse reisijad edasilendamiseks sinna kokku. Geograafiliselt ja rahvaarvu silmas pidades oleks selleks domineerivaks lennujaamaks Baltikumis kahtlemata Riia lennujaam. Eesti reisija jaoks tähendaks see automaatselt oluliste otseühenduste vähenemist Tallinnast

- pikemas perspektiivis tekib soodsate piletihindade pakkumise asemele monopoolne tegija, kes esmalt "sööb" turult välja teised lennufirmad ning seejärel omab väga head positsiooni hindu ülespoole suunata

- Läti riik, nii otse kui läbi lennujaama, on viimastel perioodidel massiivselt investeerinud kohalikku lennuettevõttesse eesmärgiga kujundada just nende riigis Baltikumi juhtiv lennufirma. Arvestades Läti riigi tänaseid probleeme, võib selle idee tekkimise taga olla vajadus kaasata nende lennufirma sügavalt kahjumliku tegevuse toetamisse ka Eesti ja Leedu maksumaksjad.

Nii leiab Estonian Air, et Eesti ja Leedu lennureisijatel oleks ühisest lennufirmast pigem rohkem kaotada kui võita. Samas toetab Estonian Air vaba ja ausat konkurentsi ning loodab, et võimaliku uue lennufirma tekkimisel saavad need põhimõtted ka üheselt jälgitud.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,18 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,06 0
Hiina jüaan CNY 7,64 0
Hongkongi dollar HKD 8,86 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15968,30 0
Islandi kroon ISK 133,99 -0.0522154
Jaapani jeen JPY 124,77 0.0400898
Kanada dollar CAD 1,50 -0.0133752
LAV rand ZAR 15,89 0.0434443
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,59 0.0495688
Malaysia ringgit MYR 4,61 0
Mehhiko peeso MXN 21,72 -0.0009207
Norra kroon NOK 9,75 -0.0030772
Poola slott PLN 4,33 0
Rootsi kroon SEK 10,47 -0.0076413
Rumeenia leu RON 4,74 -0.0063337
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0130574
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0570776
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0264271
Taani kroon DKK 7,46 -0.0026823
Tai baht THB 35,30 0
Tšehhi kroon CZK 25,65 0
Türgi liir TRY 5,95 0.0016801
Ukraina grivna UAH 30,72 0
Ungari forint HUF 317,83 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 -0.0121618
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0040922
Vene rubla RUB 74,82 0

Valdkonna töökuulutused