Autor: Rivo Sarapik • 2. september 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Amserv ja Elke vahetasid aktsiaid

Amserv Grupi juht Raivo Kütt ütles, et Valoori ja Mustakivi Auto muutmisel Amserv Auto ja Elke Grupi tütarettevõteteks vahetasid Balti riikide suurimad Toyota müüjad aktsiaid.

Äripäeva küsimustele omandisuhete muutumise kohta vastab Raivo Kütt.

Miks selline lahutus ja vara jagamine aset leidis?

Tehingu ajendiks oli osapoolte soov saavutada sünergiat vastavate ettevõtete üle suurema kontrolli omandamisega. Samuti oli tehingu aluseks osapoolte erinev strateegia Tartu ja Tallinna autoturgudel tänases majandusolukorras. Ettevõtete koondumine, esindatavate markide ümber jagunemine ja teised ühinemised on tänase autoturu loomulik osa, mis viib elujõuliste ja kliendikesksete organisatsioonide tekkimiseni.

Kas konkurentsiameti teade tähendab, et Amservi ja Elke koostöö lõppes?

Konkurentsiameti teade tähendab, et koondumiseks on antud nõusolek. Amserv Grupi ja Elke Grupi koostöö jätkub.

Tänane koostöö on hea näide sellest, kuidas on võimalik koos eksisteerida nii konkurentide kui kolleegidena. Meie koostöö on kestnud ligi 18 aastat ning selle tulemuseks on Toyota hea maine ja klienditeenindus Eesti turul. Koostöö jätkub ka edaspidi. Amservi ja Elke Grupi koosseisu jääb ühisettevõttena (50/50) Lexuse esindusõigusi omav AS Unelmauto ning seda ei ole plaanis muuta.

Miks otsustati Valoor vormistada Amservi tütaretetvõtteks ja Mustakivi Auto Elke Grupi tütarettevõtteks, mitte näiteks vastupidi?

AS Valoor tegutseb Tartus ja Viljandis, AS Mustakivi Auto Tallinnas, Lasnamäel. Nende kahe firma turuosad on võrreldavad, ühelt poolt oli see jagunemise aluseks. Teisalt, ja ilmselt on see juhuste kokkulangemine, huvitas Amservi rohkem geograafiline laienemine ja Elket jällegi Tallinna konkreetne piirkond. Nõnda jõuti kergelt ühisele kokkuleppele.

Kas jagamiskokkuleppe sõlmimisel pidi üks pool teisele ka mingeid investeerimiskulusid hüvitama? Kes kellele, kui palju?

Tegemist on sisuliselt ettevõtete aktsiate vahetustehinguga, kus osalused vahetati  omakapitali määra arvestades.

Mida Amserv koostööst Elkega võitis, mis oleks võinud teisiti olla või mida ei osanud ette näha?

Usun, et mõlemal osapoolel on võimalik omandada teineteiselt nn. parimaid praktikaid. Selle kõige käigus võidab alati ka lõpptarbija ehk auto omanik. Meievaheline koostöö on mõlemaid tugevamaks muutnud ja teineteiselt õppimise kogemust näeme olulise väärtusena ka tulevikuks. Amservi ja Elke koostöö on autoturul unikaalne nähtus.

Amserv Grupp omab 11 autode müügi ja teeninduse esindust Baltikumis, neist 9 Eestis: Tallinnas, Pärnus, Tartus, Paides ja Viljandis. Amserv esindab Toyota, Lexuse, Opeli, Chevrolet, Hyundai, Peugeot ja Saab kaubamärke.

Elke Grupil on Baltikumis 11 autode müügi ja teeninduse esindust, millest 8 Eestis: Tallinnas, Tartus, Pärnus ja Rakveres. Esindatud on Toyota, Lexus, Hyundai, Suzuki, Seat, Citroen, Isuzu ja Peugeot automargid.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077