Hiiumaa ettevõtjate liidu juhatuse liikme Agur Nursi hinnangul tooks selline graafik saare ettevõtetele kaasa lisakulusid ja vähendaks nende konkurentsivõimet, kirjutab Hiiu Leht. Nursi sõnul peaksid ettevõtted hakkama lisaks palkama autojuhte, kuna vastasel juhul mindaks vastuollu töö- ja puhkeaja seadusega, mis määrab kui kaua autojuht järjest roolis tohib olla.
Teine lisakulu nii saare ettevõtetele kui organisatsioonidele on sundööbimised linnas, kuna ühe päevaga st normaalsel ajal ärgates ja uneajaks koju jõudes, nagu seni, enam linnaskäiku teha ei jõua.
"Näiteks, ühe senise graafiku muutmise vastase argumendina, mida varem pole käsitletud, toodi osalejate poolt esile maakonna bussiliinide ja koolibussi ühildatus ning nende haakumine laevagraafikutega," vahendas Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna juhataja Andres Lippmaa Lippmaa, kelle soovitusel koostavad Hiiu maavalitsuse, omavalitsuste ja ettevõtjate liidu esindajad nüüd ministeeriumile uue kirja, milles selgitatakse, miks on Hiiumaa liinile vaja kaht parvlaeva ka pärast uue laeva liiniletulekut sügisel.
Agur Nursi lootus, et ministeerium hiidlaste seisukohti seekord arvestab, on siiski tagasihoidlik: „Nii palju kui mäletan on laevafirma ministeeriumis läbi surunud kõik muudatused, mida on tahtnud."
Väinamere Liinid on Vjatšeslav Leedole kuuluva Saaremaa Laevakompanii tütarfirma.