Lähinädalatel selgub, kui palju ja kuidas toetab Soome valitsus raskustesse sattunud laevaehitussektorit.
Soome tööministri Mauri Pekkarineni sõnul on kindel, et Soome ei poolda Hispaania-sarnast protekstsionismi. „Valitsus kavatseb kodumaist laevaehitust toetada, aga toetus ei kujune kindlasti massiivseks. Hispaani moodi toetus ei ole minu meelest lubatav,“ ütles Pekkarinen eile Turu dokki külastades Helsingin Sanomatele.
Pekkarinen usub, et Soome laevaehitus saab hakkama. „Soomes on kõrgtasemel oskusi, mis hoiab selle ala püsti surutise järel,“ ütles Pekkarinen.
Laevatööstusele on kavandatud 80 miljoni euro ulatuses innovatsioonitoetusi aastateks 2008–2011 ja laevatööde maksumust vähendav tax-lease-süsteem.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Praegu on probleemiks tellimuste vähenemine, mis seab juba järgmise aasta alguses ohtu 14 000 töökohta.
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.