Maailma üks juhtivamaid konteinerivedudekontserne Neptune Orient Lines teatas täna, et turul märgata olevatest taastumismärkidest lõpeb aasta kahjumis.
Singapuri riigifirma teenis tänavu teises kvartalis ligi kaks miljardit krooni kahjumit (möödunud aastal samal perioodil vormus tulemuseks veidi alla miljardi krooni kasumit). Poolaastatulemuseks kogunes üle nelja miljardi krooni kahjumit, vahendas Financial Times.
Kahanes ka teise kvartali käive, 38% võrra. Laevafirma põhjendas langust veohindade langemise ning viiendiku võrra vähenenud kaubamahtudega, mida vedas eest maailmakaubanduse jahtumine. Poolaastakäive andis järele 37% võrra.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lisaks on liinidelt ootele võetud 15 alust, mida sel aastal sõitma ilmselt ei panda, samuti vähendas ettevõtte üle-ookeanivedudel ning Euroopa-Aasia liinidel.
Aastatulemuseks ootab laevafirma kahjumit, mis on esimene pärast 2002. aastat.
Siiski rõhutas ettevõtte tegevjuht Ron Widdows, et langus on poolaastaga stabiliseerunud ning on märgata esimesi positiivseid märke.
Seotud lood
Kuniks konteinerivedusid pakkuvad firmad oma turuosa suurusele keskendunud ärimudeleid ja -plaane üle ei vaata, ei maksa konteinerivedudes positiivseid muutusi oodata.
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.