• 28.07.09, 15:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mootori rikkumine nullib õlisegamisega saadud säästu

Kulude kärpimiseks on veofirmad kallimate õlide asemel soodsamaid kasutusele võtnud või eri marke kokku segama hakanud. Rahasääst võib aga mootori rikkuda.
"Eks ikka on sagenenud eri markide segamine. Näiteks on mindud kallimatelt Mobil ja Valvoline õlidelt üle odavamatele," tõdes siiski Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni president ja transpordifirma Lajos AS omanik Einar Vallbaum.
Selle tulemusel on mindu üle tihti lausa tundmatutele markidele. Üht pidi on see odavam, kuid teisalt sisaldub siin oht rikkuda mootor ära. Segada iseenesest õlisid ju võib, kuid siiski tuleb siin jälgida õlide viskoossusmärget, kas see on sünteetiline, poolsünteetiline või mineraalne ja kas õli on mõeldud diiselmootorile või bensiinimootorile.
Ankon Autoremont omanik ja juht Andrei Konovalov tunnistas, et viimasel ajal, lähtuvalt halvenenud majandusolukorrast ongi sagenenud erinevate õlimarkide segamine omavahel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Nüüd ostetakse ikka kõige odavamat, mis saada. Kuid pean segamist ebasoovitavaks, eriti erinevate markide vahel. Kui siiski on segamine tehtud, siis tuleks sellest segust võimalikult kiiresti vabaneda ja mootor seest puhtaks pesta," pani ta autoomanikele südamele.
Loe pikemalt õlide segamisest ja selle mõjudest mootorile homsest Äripäevast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.25, 15:43
Millist ladu finantsjuht eelarvesse tahab?
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele