Autor: Rivo Sarapik • 27. juuli 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti Raudtee fikseeris infra kasutustasud

Eesti Raudtee tütarettevõtte EVR Infra AS sõlmis ASiga E.R.S kolmeaastase lepingu, mis fikseerib operaatorile raudtee infrastruktuuri kasutamise tasud järgmiseks kolmeks aastaks.

Eesti Raudtee juhatuse esimehe Kaido Simmermanni sõnul tagab kolmeks liiklusperioodiks sõlmitud leping vedajale pikemaajalise stabiilse hinna, teatas ettevõte. 

Simmermann kinnitas, et pikaajalise leppega võib näiteks 5-8 miljoni tonnise kaubaveo aastamahu korral operaator arvestada mitukümmend protsenti soodsama infrastruktuuri kasutustasuga, kui on uue raudtee infrastruktuuri kasutustasude arvestamise metoodikaga sätestatud baastariif.

Nii on võimalik operaatoritel oma klientidele pakkuda pikaajaliselt fikseeritud hindu ja suurte garanteeritud kaubaveomahtude korral saada arvestatavat hinnasoodustust suurendades seeläbi oma konkurentsivõimet regioonis veelgi.

Lähiajal sõlmib samadel tingimustel infrastruktuuri kasutustasusid sätestava lepingu ka Eesti Raudtee kaubavedudega tegelev tütarettevõte EVR Cargo AS.

Tänavu aprillis allkirjastas majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts erinevate transiidisektoris tegutsevate ettevõtete ettepanekuid arvestava uuendatud raudteeinfrastruktuuri kasutustasu arvestamise metoodika.

Sellega kehtestati kasutustasude ülem- ja alampiirid, mis võimaldavad vedajatel prognoosida transpordikulusid ja hoiavad ära infrastruktuuri kasutustasude tõusu ka kaubaveo mahtude vähenedes. Samuti võimaldab uus metoodika sõlmida pikaajalisi infrastruktuuri kasutamise lepinguid.

Viimase paari aastaga raudteevedudes aset leidnud muutustele jalgu jäänud raudtee infrastruktuuri kasutustasude arvestamise metoodika muutmine algatati eelmise aasta novembris, mis oli rajatud kaubavoogude pidevale kasvule ega püsinud konkurentsivõimeline kahanevate mahtude korral.

Raudtee veomahtude peaaegu kahekordne vähenemine viimasel paaril aastal tõi kaasa ligi kahekordse kasutustasude kasvu, mis ei mõjunud hästi Eesti konkurentsivõimele võrreldes naabritega.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077