• 13.07.09, 10:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lillipuu: sellist müügilangust ei näinud keegi ette

Volvo ja Fordi autode ning tarbesõidukite müümisega tegelev Info-Auto müüs tänavu esimese poolaasta jooksul Fordi tarbeautosid kolm korda vähem kui möödunud aastal. Ettevõtte turundusdirektor Tiit Lillipuu sõnul ei osanud sellist müügilangust keegi ette prognoosida.
 
"Iga auto müümisega on täna tükk tegemist ja iga müüdud auto on täna kingitus kliendi poolt," lisas Lillipuu. Trend on täna, et suurte hangete asemel ostetakse sõidukeid üksikult, ostjaks ettevõte, kel liising läbi saanud, kes julgeb investeerida ja kelle äriplaan ka täna töötab.
Samas on nõudluse vähenemises ostjale ka midagi positiivset. Lillipuu sõnul on kadunud olukord, kus uue tarbeauto järele tuleb kuus kuud kuni aasta oodata - soovitud sõiduki saab kas kohe laovarudest või siis tehasest kiire tarneajaga.
Kui mahtude vähenemisega on veofirmad sunnitud veokiparki väiksemate ja ökonoomsemate veovahendite vastu vahetama, siis tarbeautode müügistatistika seda trendi ei kinnita. Lisaks veokitele on kaks suuremat müügikaotajat esimesel poolaastal nii väike- (-77%) kui suured kaubikud (-63%).  "Äkki nad ei ole veel väljavahetamiseni jõudnud?" viskab Lillipuu nalja."Meie müügist see välja ei paista. Võib olla on põhjuseks, et ka kasutatud autode turul on hinnad langenud, mistõttu ei vasta pakutav hind kasutatud tarbeauto müüja ootustele."
Tarbeautode müük on langenud viimastel kuudel alla 100 müüdud sõiduki, mis viib müügi tagasi eelimisse kriisi. Kas müügis on sellega põhi käes ja teisel poolaastal toimub pööre ülespoole? "Fakt on see, et müük pöördub ühel päeval uuesti tõusule. Küsimus on, kas see juhtub kuue kuu, aasta või kolme aasta pärast. Meie poolt on valmisolek kasvuga kohe kaasa minna," kommenteeris Lillipuu ootusi teisele poolaastale. "Tahaks loota, et teine poolaasta tuleb "nii hea" kui oli esimene, kuid oleme valmis ka hullemaks ja tuleb sellega leppida."

Seotud lood

Uudised
  • 27.07.09, 15:31
BRC: uute autode müüjad rikkusid kliendid
BRC Autokeskuse müügijuht Alfred Hallika leiab, et uute autode müüjad oma kliendid ära rikkunud, pakkudes neile suuri, kuni 50% allahindlusi, mistõttu kliendid ootavad harjumuspäraselt suuri allahindlusi ka edaspidi.
Uudised
  • 06.07.09, 14:01
Tarbeautodemüügi kuus kuud - on ka müügi kasvatajaid
Juunis müüdi Eestis 93 uut tarbeautot, mida on viie võrra enam kui maikuus. Poolaasta lõikes on tarbeautode müügi vähenemine olnud pea neljakordne. Kukkunud on pea kõikide klasside sõidukite müük.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele