Riik laiendas Pärnumaal Natura kaitseala nii, et see hõlmab ka mõne kilomeetri Pärnu-Ikla maanteest, Pärnu maavalitsuse hinnangul võib see pidurdada Via Baltica planeeringut.
"Via Baltica planeeringu edasiminek võib olla keerulisem, sest tegemist on Natura ala keskkonnamõju hindamisega, mis võib venitada protsessi. Teiselt poolt võib tekkida situatsioon, et see läheb rahaliselt kallimaks," rääkis Pärnu maavalitsuse planeeringutalituse juhataja Tiiu Pärn "Aktuaalsele kaamerale".
Keskkonnaameti kinnitusel Natura alade laiendamine Via Balticat segama ei hakka, sest kõnealuse kaitseala 1958. aastast pärineva kaitsekorra muutmine on käsil.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.