Statistika näitab, et kaugsõidujuhtide töö- ja puhkeajaseaduse rikkumisi on tunduvalt lisandunud. Probleemi ühe põhjusena nähakse majanduskriisi.
"Kahjuks numbrid näitavad olulist rikkumiste arvu kasvu ja seda just 2008. aastal ja 2009. aasta esimesel poolel," ütles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi peaspetsialist Eda Rembel ERRi raadiouudistele ja lisas, et rikkumiste arvu suurenemine võib olla tingitud ka sellest, et kontrollitakse varasemast tihedamini. Ta ei tahtnud siduda rikkumiste arvu kasvu majanduslangusega, kuid välistada seda ei saa.
"Konkurents on üsna tihe, veohinnad tõmmatakse alla ja ka autojuhtidelt nõutakse rohkem kui õigusaktide järgi tohiks," ütles Rembel.
Transporditöötajate Keskliidu hinnangul on rikkumiste arvu kasv seotud majandussurutisega, mille tõttu tööandjad nõuavad autojuhtidelt senisest enam.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.