DSV Transport juhataja Jaan Lepp pidas kasutatud masinate võidukäiku tänases majanduses loogiliseks.
"Üldtõde on see, et majandusraskustes on remondiga kombineerimine lihtsam, kui igakuise liisingu tasumine," tõdes ta tänases Äripäevas.
"Kasutatud autodega tegutsejad jäävad ellu, liisingautodega opereerijatele jääb soovida vaid vastupidamist," iseloomustas ta nüüdset veoturgu.
Lepa tõdemusel nüüd on majanduses uudne olukord, kus viimased 10-15 aastat toiminud tõed on surnud. Liigsed võetud riskid pöörduvad nüüd riskija enda vastu ja üsna valusalt. See on nagu sõjaseisukord, kus igaüks püüab ellu jääda.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Kes sel aastal teeb plussi, on väga tubli; kes jääb nulli, on ka tubli … ikka väga, väga raske aasta on," iseloomustas ta vedajate olukorda, millesse valab õli ka 1. juulist kallinev kütus. Ku väiksemad kütuse hinnatõusud suudavad vedajad ise alla neelata, siis suuemad tuleb ikkagi kirjutada klientidele kraesse, ohkas Lepp raskelt selle tagajärgedele mõeldes.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.