Veeteede Amet teatas, et kuulutas välja riigihanke mõõdistuslaeva soetamiseks.
Riigihanke hankelepingu esemeks on SWATH-tüüpi mõõdistuslaev, mis peab olema võimeline tegema hüdrograafilisi avamere mõõdistustöid, muid mereuuringuid ning vajaduse korral osalema merepäästeoperatsioonidel.
Planeeritav ujuklaev (ingl /SWATH – Small Waterplane Area Twin Hull/) on mõeldud eeskätt avamere mõõdistamiseks. Laeva mõõtmed: pikkus 25–26 m; laius 13–14 m, süvis kuni 2,7 m.
Laeva tüübi valikul otsustati ujuklaeva tehnoloogia kasuks, kuna see tagab laevale erakordse stabiilsuse lainetuses sõitmisel. Ujuklaev võib piiranguteta töötada kuni 3,5 m kõrguse lainetusega. Ujuklaeva eeliseks on ka väiksemast suurusest ja süvisest tulenev võimalus kasutada seda madalamas vees, nt Väinameres, samuti on laeva teenindamiseks ja meeskonna vahetuseks võimalik kasutada väiksema sügavusega sadamaid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Projekti elluviimisel täidetakse HELCOMi kohustus mõõdistada oma veealal paiknevad reglementeeritud liikluskorraldusega rahvusvahelised veeteed ja olulisemate transiidisadamate sissesõiduteed Rahvusvahelise Hüdrograafiaorganisatsiooni standardi S-44 soovituste kohaselt, et tagada Soome lahel ja Läänemere põhjaosas ohutu laevaliiklus.
Projekti rahastatakse 100 protsendi ulatuses Euroopa Regionaalarengu Fondist.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.