Laevanduse esindajad on vihased, sest Suurbritannia transpordiministeerium teatas vaid väikesest Briti saari külastavate plaanitud laevade tasude tõusu kärpest.
Veebruaris sattusid ametnikud laevafirmade, sadamate ja lobbygruppide, kui teatasid plaanist tõsta majakatasusid, mis peaksid katma majakate ja poide hoolduste, kirjutas Financial Times. Tasud oleks kasvanud 6 penni võrra ehk 41 pennini tonni kohta. Laeva maksimumtasu oleks kasvanud 12 250 naelalt 20 500 naelani.
Laevafirmade sõnul peletaks see niigi raskustega maadlevad suurte konteinerlaevade operaatorid Briti sadamatest minema. Siis oleks odavam konteinereid Inglismaale väiksemate laevadega läbi näiteks Rotterdami sadama vedada.
Eile teatati, et tasu tõuseb 39 pennini tonni kohta 1. juuliks ja 43 pennini 1. aprillis. Maksimumtasu kasvab 1. juuliks 13 650 naelani ja 1. aprilliks 17 200 naelani.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.