• 02.06.09, 10:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sõidukite rendihinnad langevad vastumeelselt

Sõidukite rendihinnad pole eelmise suvega võrreldes oluliselt langenud. Hinnataseme hoidmisel on ettevõtetel eri põhjused: kellel jätkub niigi kliente, kes on seotud suurte kohustustega.
OÜ Sir Autorent rendib sõiduautosid ja väikebusse. Rendispetsialisti Urmo Käosaare sõnul on rendihinnad jäänud eelmise suvega võrreldes samaks.
"Turul on n-ö turusolkijad ehk pankrotti minevad firmad, kes rendivad sõidukeid ilma deposiidita ja ulmeliste hindadega. Neid on neli-viis," ütles Käosaar.
Kuna Sir Autorendil on lepingud turismifirmadega, tänu kellele kliendid firmasse jõuavad, pole põhjust ega võimalust hindu langetada, selle tagajärjel kannataks mõlemad pooled, rääkis Käosaar. Turismifirmade kaudu jõuab Sir Autorendini ligi 70 protsenti klientidest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Kliente on vähemaks jäänud küll," tunnistas samas Käosaar. Kui varem broneeriti sõidukid puhkuste ajaks juba aasta alguses, siis nüüd tehakse plaane tihti alles üsna viimasel hetkel.
Ideal OÜ Avis autorendi turundus- ja müügijuhi Andres Osula sõnul on suurte rendifirmade puhul pikaajaline hinnamonitooring oluline. "Broneeringud tehakse internetis ja hindu on lihtne võrrelda. Hinnatundliku kliendi jaoks võib ka kolm eurot konkurentsieelis olla," ütles Osula.
Ka Avises käib pidev hinnamonitooring, mistõttu hind kõigub vastavalt turusituatsioonile ja aastaajale. Osula sõnul pole rahvusvaheliselt tegutsevate rendifirmade hinnad võrreldes eelmise aastaga siiski palju langenud, langus on olnud alla 10%. Turismifirmadest ja sisse tulevast turistist sõltuvad kohalikud rendifirmad on olnud sunnitud hindu rohkem langetama. "Ei ütle, et hinnalangus oleks meil suur olnud. Avis on suunanud tegevuse eelkõige äriklientidele, kelle turg on püsivam," rääkis Osula, kelle sõnul on hinnalangetamise suhtes survet tunda suuremate projektide korral, nagu hanked ja pikemaajalised rendiperioodid.
Ligi 70% Avise klientidest on püsikliendid, kes osalevad püsikliendiprogrammides. Lisaks on püsikliendihinnad segmenteeritud vastavalt sellele, kui palju mingeid teenuseid kasutatakse. "Letihinnad on muidugi alati kõrgemad," märkis Osula.
Kuigi palju räägitakse praegu teenushindade langetamise vajalikkusest, Osula selleks praegu võimalust ei näe. "Autodega, mis on sisse võetud, kaasnevad täitmist vajavad kohustused, mis ei jäta ruumi hindadel oluliselt alla tulla. Hinnalangusest võiks rääkida tulevikus, juhul kui üldine hinnatase langeb ning läbirääkimistel õnnestub autod odavama hinnaga sisse osta. Suurte firmade jaoks, kes pakuvad püsiklientidele niigi soodsaid hindu, võib hinna langetamine veelgi tähendada juba alla omahinna tegutsemist," lausus Osula.
Väikese rendifirma OÜ A. A Autorent ja Autod üks omanikest Marek Rando ütles, et nende rendihinnad pole muutunud. "Eks inimesed ikka uurivad, kas ja kust soodsama hinnaga saab, aga välja on kujunenud oma klientuur. Iga suvaline inimene meile sisse ei astu ja ega seda ei tahakski. Info liigub tuttavalt-tuttavale," rääkis Rando.
"Kuna lauale pandav leib ei sõltu autorendist, teeme seda pigem hobikorras, pole olnud põhjust ka hindu langetada. Kui ehitusbuum veel kestaks, ega siis keegi meie vanade autodega sõidakski. Siis renditaks ainult uusi autosid hinnaga 800 või 1200 krooni päev," ütles Rando.
Matkaautosid rentiva OÜ Ralvex Rent juhataja Jako Klaasi sõnul saab sel suvel matkaautosid rentida hinnaga, mis varem on kehtinud kevadel ja sügisel ehk enne tipphooaega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ralvex Rendi juhataja Jako Klaasi sõnul langesid matkaautode rendihinnad juba möödunud talvel.
Kui 2007. aasta talvel oli matkaauto rendihind ööpäevas 1500 krooni, siis 2008. aastal ainult 1000 krooni. Ka selle suve hinnad on Klaasi sõnul varasemaga võrreldes paarsada krooni madalamad, olles samad, mis aasta eest kehtisid kevadel ja sügisel ehk enne tipphooaega. Ühe ööpäeva rendihind on praegu olenevalt rendiperioodi pikkusest alates 1500 kroonist kuni 2100 kroonini.
"Samas ei ole ma märganud, et liisingumakseid oleks keegi vähendanud," märkis Klaas irooniliselt.
Eestlasteni on jõudnud ka tingimiskultuur. "Eks tingitakse ikka ja teeme ka kokkuleppeid, aga mõistuse piires. Kui seltskond tahab sõitmiseks matkabussi kuuks ajaks hinnaga 600 krooni päev, siis see ei kata kulusidki ära," rääkis Klaas.
Rendiperioodid on viimasel ajal Klaasi sõnul aga üldiselt pikenenud. "Juba eelmisel aastal võis märgata rendiperioodide pikenemist ning praegu on see veelgi pikem," räägib Klaas.
"Eks vaadatakse, et Eestis pole niikuinii midagi teha. Äri pole ju mõtet kahjumlikult ajada ja ilmselt on ettevõtjaid, kel pole mõtet jätkata enne, kui üldine majandusolukord normaliseerub," arvas Klaas konkurentide vähenemise kohta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Bussifirma Alltours OÜ omanik Üllar Sai roolis.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele