Autor: Mariliis Pinn • 19. mai 2009

16 miljonit krooni puhub Lõmala väikesadamale uuesti elu sisse

Kahe aasta pärast peaks kõigil soovijatel olema võimalik minna merele või tulla merelt Lõmala sadama kaudu, mille rekonstrueerimist toetas EAS 13,4 miljoni krooniga. Sellega saaks oma sadama ka see atraktiivne rannapiirkond.

Praegu tuleb kasutada kas teisel pool Sõrve säärt asuvat Mõntu sadamat või Põhja-Saaremaal paiknevat Veere sadamat. Lõmala jääb nende kahe vahele, kirjutas Oma Saar.

MTÜ Lõmala Sadam, mille taga seisavad nii Salme vald kui ka erainvestorid, sai ettevõtluse arendamise sihtasutuse (EAS) piirkondade konkurentsivõime tugevdamise programmist toetust 13,4 miljonit krooni. Erainvestorid lisavad veel 2,4 miljonit. Selle raha eest peaks aastaks 2011 täiesti valmis saama nii sadama kui ka külastuskeskuse.

MTÜ Lõmala Sadam esindaja Andro Roosileht, kelle osalusega firma 2007. aastal selle kinnistu omandas, ütles Oma Saarele, et kuna kõrvalkinnistu kuulub vallale, siis tekkiski mõte taastada seal veel läinud sajandi 70-ndatel tegutsenud kalasadam, mille kaid on näha tänapäevani. Pealegi näeb ka maakonna üldplaneering seal ette sadama taastamist.

“See saab olema avalik koht, kes tahab, saab kasutada,” kinnitas Andro Roosileht tulevase sadama kohta, mille taastamistööd peaksid pihta hakkama kohe, kui ehitusalased hanked tehtud.

Sadama kahel kail saab olema 27 kohta, lisaks slipp. Juba praegu on olemas elektrivarustus ja puurkaev. Roosileht märkis, et tankimisteenust Lõmala sadamas pakkuma ei hakata. Vajadusel saab kütust tellida Kuressaarest.

Ühe nüansina, lisas ta, saaks seda sadamat vajadusel kasutada ka merepäästetööde juures. Kindlasti tähistatakse korralikult sadama faarvaater. Roosilehe hinnangul võiks sadama avamistähtajana nimetada ülejärgmist aastat.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077