Autor: Mariliis Pinn • 14. mai 2009

Lennufirmad painduvad Brüsseli piletipoliitika ees

Tosinad Euroopa lennufirmad, muuhulgas ka Ryanair, EasyJet ja Wizz Air, on andud järgi Brüsseli nõudmisele muuta piletite broneerimine odavamaks ja selgemaks.

Kõik lennupileteid ostnud inimesed on täheldanud, et sageli vaid reklaamitult paar eurot maksvale piletile tuleb ostma asudes igasugu tasusid juurde. Samuti on veebides sageli vaikimisi valitud näiteks kindlustus, eelisjärjekord pardale pääsemisel ja muud lisatasu nõudvad teenused, mida algajad piletiostjad ei pruugi märgata.

Euroopa Komisjoni andmete kohaselt on üle 50 lennufirma juba uuendanud või uuendamas oma online-lennupiletite ostmise keskkonda, peale seda kui ELi võimud ähvardasid neid avalikult tarbijate ees häbistada, kirjutas Financial Times.

Euroopa Liidu reforme ajendab mure, kuidas lennukipiletite hindu märgitakse. Näiteks lennujaamamakse ja lisatasusid näidati kliendile pigem piletiostu lõpus, kui alguses kohe. 

Ka valitses segadus eripakkumistega. Novembris jõustus määrus, mis keelas üliodavaid lennujaamatasudeta pileteid reklaamida.

Ryanair muutis oma veebi aprillis, easyJet teatas, et muutused tulevad suvel.

Siiski on veel käputäis lennufirmasid, kes eitavad probleemi olemasolu ja keelduvad Brüsseli nõudmiste täitmisest.

EL võttis lennupiletite müügi luubi alla 2007. aasta septembris. Esimese uurimuse kohaselt ei saanud iga kolmas inimene aru, palju pletiostjad ei saanud selget infot hinna kohta. 388 pileteid müünud veebilehest 137 oli info eksitav või üritati inimestelt raha välja petta.

Märtsi aruandest selgus, et 70 lennufirmast vaid 16 esitasid info selgelt. Need olid Air Malta, Blue!, bmi, bmibaby, Estonian Air, Finnair, Iberia, Malmo Aviation, SAS, Sata Air Acores, Sata International, Spanair, TAP, Tarcom, TUIfly ja Virgin Atlantic.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077