Eesti Metsatööstuse Liidu (EMTL) juht Ott Otsmanni sõnul on Eesti metsatööstuse tarneahela ebaefektiivsuse üks põhjustest veokite kaalupiirang.
Otsmann vastas Äripäeva kuukirja Tööstus küsimusele, miks sõdib EMTL järjekindlalt puiduveokite piirkaalu 40 tonnilt 60 tonnini suurendamise eest, et see on üks probleem, mis liidul lahendada tuleb.
„Oluline on see, millise omahinnaga Eesti ettevõtted suudavad oma toodangut müüa. Kui omahind on maailmaturu jaoks liialt kõrge, siis lihtsalt keegi ei ostaks meie käest. Ja kui ostakski, jääks ettevõtete tulu ikkagi piskuks ja peagi oldaks raskustes,“ kommenteeris Otsmann.
Logistika ja transport moodustab tema sõnul sellest toodangu keskmisest omahinnast aga märkimisväärse osa – sõltuvalt puidu vääristusastmest viis kuni paarkümmend protsenti. „Sellepärast on väga tähtis see, et me ei teeks mõttetuid kulutusi, kuna kaotame nendega konkurentriikidele,“ lisas Otsmann. „Soome ja Rootsi on maailma puidutööstusmaade seas liidrid ja kui nemad veavad ikka 60tonniste masinatega ja meie oleme sunnitud vedama 40tonnistega, siis üks koorem on meil ju iseenesest kaks korda väiksem. Ja see teeb transpordikulu omakorda kaks korda suuremaks.“
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.