Autor: Koit Brinkmann • 13. mai 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kaskokindlustuses suured hinnakäärid

Kindlustusseltside ühele ja samale autole tehtud kaskokindlustuse hinnapakkumised erinevad suurtes piirides, sest seltsiti on kindlustusmaksete arvutuspõhimõtted erinevad.

Näitena erinesid ühele kuue aasta vanusele Hyundai Getzile kindlustusmaakleri kaudu küsitud kaskokindlustuse hinnad kalleimal ja odavamail pakkumisel pea kolmandiku võrra. Kui ERGO Kindlustuse küsitud hind küündis aastast kindlustusmakset neljas osas tasudes 4813 kroonini, siis If Eesti Kindlustus leppis poolteist tuhat krooni väiksema tasuga.

Kindlustusseltside arvutuskäik on erinev

If Kindlustuse kaskokindlustuse vanemtootejuhi Tarmo Lääne sõnul võivad hinnad aga rohkemgi erineda, sest kindlustusmaksete arvutuspõhimõtted on seltsiti erinevad.

"Ühed seltsid arvutavad makset auto turuväärtusest lähtuvalt, teised lähtuvad aga margist ja mudelist. Lisaks tuleneb hindade erinevus ka teeninduskanali valikust, interneti iseteenindusbüroost ostes on makse alati 15 protsenti odavam," selgitas Lääne.

Gjensidige Baltic Eesti filiaali juhataja Marko Privoi ütles, et kindlasti mõjutab kõikides kindlustusseltsides kindlustusmakset iga konkreetse margi ja mudeli kahjustatistika. Kui ühe margi ja mudeliga juhtub tihedamini õnnetusi, siis mingil hetkel muutub see mark või mudel kindlustuse mõistes kahjulikuks ja kindlustusselts võib korrigeerida vastavaid koefitsiente.

Samuti mõjutavad kindlustusmakset isiku vanus, omavastutuste suurused, sõiduki ehitusaasta, kehtivusala, kasutusala, kindlustusmaksete arv jne. Oma rolli mängib ka sõidukimargi varuosade hind ja nende kättesaadavus.

ERGO kindlustusdirektor Andres Konsap kommenteeris, et hinna kõrval tuleks vaadata ka, milliseid katteid ja millist teenust kindlustus sisaldab. "Majanduslikult ebastabiilsel ajal on oluline valida kindlustusandjaks selts, kes hüvitab kahjud kiiresti ja korrektselt, ilma jokitamiseta," kommenteeris ta.

Lisaks kiirele ja korrektsele kahjukäsitlusele tõi Konsap ERGO autokindlustuse trumbina välja tasuta auto- ja puksiiriabi.

Lääne sõnul valitseb kaskokindlustuse turul suur konkurents. Pärast Euroopa Liiduga ühinemist suurenes oluliselt kindlustusturu osaliste arv ja seetõttu ka hinnakonkurents, mille tagajärjeks on kindlustusmaksete odavnemine.

"Uusi kliente praegu turule praktiliselt juurde ei tule, äriklientide arv on pisut vähenenud," märkis ta hetkeseisu kohta.

Privoi lisas, et paljudel transpordiettevõtetel on veomahud kukkunud ning sõidukite kindlustamine ei ole enam primaarne.

Samuti on palju eraisikuid ja väiksemaid ettevõtteid, kellel sõidukid ei ole enam liisinguga seotud ja ka nende hulgas on kahjuks märgata kindlustushuvi langust.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077