• 13.05.09, 10:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaskokindlustuses suured hinnakäärid

Kindlustusseltside ühele ja samale autole tehtud kaskokindlustuse hinnapakkumised erinevad suurtes piirides, sest seltsiti on kindlustusmaksete arvutuspõhimõtted erinevad.
Näitena erinesid ühele kuue aasta vanusele Hyundai Getzile kindlustusmaakleri kaudu küsitud kaskokindlustuse hinnad kalleimal ja odavamail pakkumisel pea kolmandiku võrra. Kui ERGO Kindlustuse küsitud hind küündis aastast kindlustusmakset neljas osas tasudes 4813 kroonini, siis If Eesti Kindlustus leppis poolteist tuhat krooni väiksema tasuga.
Kindlustusseltside arvutuskäik on erinev
If Kindlustuse kaskokindlustuse vanemtootejuhi Tarmo Lääne sõnul võivad hinnad aga rohkemgi erineda, sest kindlustusmaksete arvutuspõhimõtted on seltsiti erinevad.
"Ühed seltsid arvutavad makset auto turuväärtusest lähtuvalt, teised lähtuvad aga margist ja mudelist. Lisaks tuleneb hindade erinevus ka teeninduskanali valikust, interneti iseteenindusbüroost ostes on makse alati 15 protsenti odavam," selgitas Lääne.
Gjensidige Baltic Eesti filiaali juhataja Marko Privoi ütles, et kindlasti mõjutab kõikides kindlustusseltsides kindlustusmakset iga konkreetse margi ja mudeli kahjustatistika. Kui ühe margi ja mudeliga juhtub tihedamini õnnetusi, siis mingil hetkel muutub see mark või mudel kindlustuse mõistes kahjulikuks ja kindlustusselts võib korrigeerida vastavaid koefitsiente.
Samuti mõjutavad kindlustusmakset isiku vanus, omavastutuste suurused, sõiduki ehitusaasta, kehtivusala, kasutusala, kindlustusmaksete arv jne. Oma rolli mängib ka sõidukimargi varuosade hind ja nende kättesaadavus.
ERGO kindlustusdirektor Andres Konsap kommenteeris, et hinna kõrval tuleks vaadata ka, milliseid katteid ja millist teenust kindlustus sisaldab. "Majanduslikult ebastabiilsel ajal on oluline valida kindlustusandjaks selts, kes hüvitab kahjud kiiresti ja korrektselt, ilma jokitamiseta," kommenteeris ta.
Lisaks kiirele ja korrektsele kahjukäsitlusele tõi Konsap ERGO autokindlustuse trumbina välja tasuta auto- ja puksiiriabi.
Lääne sõnul valitseb kaskokindlustuse turul suur konkurents. Pärast Euroopa Liiduga ühinemist suurenes oluliselt kindlustusturu osaliste arv ja seetõttu ka hinnakonkurents, mille tagajärjeks on kindlustusmaksete odavnemine.
"Uusi kliente praegu turule praktiliselt juurde ei tule, äriklientide arv on pisut vähenenud," märkis ta hetkeseisu kohta.
Privoi lisas, et paljudel transpordiettevõtetel on veomahud kukkunud ning sõidukite kindlustamine ei ole enam primaarne.
Samuti on palju eraisikuid ja väiksemaid ettevõtteid, kellel sõidukid ei ole enam liisinguga seotud ja ka nende hulgas on kahjuks märgata kindlustushuvi langust.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Skinest Grupi juht Oleg Ossinovski.
TOP
  • 29.11.24, 13:34
Eesti edukamate logistikaettevõtete TOP 60: Skinest taas alistamatu
Eesti ja Soome vahet sõidab shuttle -laev MyStar. Novembris kasvas reisijate arv vaid sel suunal.
Uudised
  • 03.12.24, 14:04
Tallinki kaubavedude maht on drastiliselt kukkunud
Logistikafirma juht: Tallink tulistab iseendale jalga
Transpordi- ja logistikasektori ihaldusväärseimaks tööandjaks valiti seekord Tallinna Lennujaam, mis lükkas troonilt kolm aastat järjest võidutsenud Lux Expressi.
TOP
  • 03.12.24, 13:03
TOP 10: Eesti transpordi- ja logistikasektori ihaldusväärsemad tööandjad 2024
Kõrgele teisele kohale tõusnud VIA 3L Freighti juht tegevjuht Antoon van Rens tunnistas, et raskel ajal peaksid kõik riigile strateegiliselt olulised ettevõtted kokku hoidma ning hoiduma ebamõistlikest hinnatõusudest.
TOP
  • 22.11.24, 05:13
Ekspediitorfirmade TOP 100: turbulents logistikasektoris jätkub
Ettevõtjad: edu eeldusteks on head kliendisuhted ja digitaliseerimine
Ühinemisest tõuseb ekspertide hinnangul tulu ka HHLA teistele sadamatele, kaasa arvatud Muuga konteinerterminalile.
Uudised
  • 29.11.24, 11:10
Tehing lukus: MSC omab peaaegu poolt HHLAst
Aasta Logistikategu 2024 konkursi finalistid on selgunud!
Uudised
  • 03.12.24, 13:29
Aasta Logistikategu 2024 konkursi finalistid on selgunud!
Hääletamine on lõppenud! Logistikauudiste aastatellimuse võitis Guido Ulejev!
Tallink endiselt kõige väärtuslikum transpordiga tegelev ettevõte vaatamata sellele, et 82 miljonit on aastaga haihtunud.
TOP
  • 20.11.24, 12:59
TOP 10: Eesti kõige väärtuslikumad transpordiga seotud ettevõtted 2024
Lätis loovutas airBaltic esikoha konkurendile
(Maksuvõlglaste graafik Eesti ettevõtlusmaastikul)
  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele