Maanteeamet ei saa aidata Leisi ja Mustjala valda, kes palusid maanteeametil taotleda keskkonnaministeeriumist ühekordse loa Hollandist tarnitava freespuru lossimiseks Saaremaa Sadamas.
Vastuses Leisi ja Mustjala valla ühiskirjale soovitab maanteeamet Lääne teedekeskusel ja vallavalitsustel pöörduda AS-i Tallinna Sadam poole, et see taotleks freespuru lossimiseks Saaremaa Sadamas ühekordset vee-erikasutusluba keskkonnaministeeriumilt ja sadama kasutusluba majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumilt, kirjutas Oma Saar.
“Olen olnud kontaktis keskkonnaministeeriumi veeosakonna merekeskkonna bürooga ning nende sõnul on ainus, mida neilt taotleda saab, vee-erikasutusluba lastimiseks ja lossimiseks. Paraku sellest ei piisa, kuna sadam ei ole avatud kaubavedudeks,” teatas maanteeameti planeeringute osakonna peaspetsialist Villu Lükk. Sadamate kasutuslubasid ning võimalikke erilubasid mittesihtotstarbelise tegevuse teostamiseks menetleb majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning luba saab taotleda vaid sadama valdaja ehk AS Tallinna Sadam, mitte maanteeamet, selgitas Lükk.
Leisi vallavanem Ludvik Mõtlep ütles Oma Saarele, et vastavalt maanteeameti soovitusele asuvad nad nüüd läbi rääkima Tallinna Sadamaga, et sadam alustaks lubade taotlemist. Valdade eesmärk on saada luba sadama kasutamiseks järgmisel suvel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.