• 27.04.09, 10:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti laevaehitajad kavatsevad ekspordimahte suurendada

Reedel Kuressaare ametikoolis toimunud infopäeval tutvustas vastloodud väikelaevaehituse liit EAS-i toel välja töötatud väikelaevaehituse ühisstrateegiat, mis näeb ette ettevõtetevahelist koostööd ekspordimahtude suurendamiseks ja mastaabiefekti saavutamiseks.
“Toredaks uudiseks on see, et saarlased pakuvad ennast Eesti väikelaevaehitajate visiitkaardiks. Saaremaal paistab väikelaevaehitus välja. Tallinnas upub see teiste ettevõtmiste sisse ära,” teavitas infopäeva korraldaja, väikelaevaehituse projektijuht, Tallinna Tehnikaülikooli Kuressaare kolledži õppejõud Anni Hartikainen. Euroopas tervikuna, ennekõike Norras, Rootsis ja Soomes, ehitataksegi väikelaevu põhiliselt saartel, kirjutas Oma Saar.
“Saare jaoks on väikelaevaehitus oluline. Sellepärast ongi turunduse mainet siin hea luua. Saarlased on iseenesest selleks valmis, et Eesti kasutaks Saaremaad ära nii merekultuuri kui sellega kaasneva väikelaevaehituse ja üldse merelise maine tõstmiseks. See aitaks meil oluliselt paremini oma aluseid välisturgudel müüa,” märkis Anni Hartikainen.
Strateegia väljatöötamist nõustanud Jüri Sakkeus ärinõustamisfirmast KPMG ütles, et Saaremaa on kvaliteetse väikelaevaehituse piirkonnana juba oma ekspordivõimekust tõestanud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

“Väikelaevaehituses hinnatakse väga traditsioonidel rajanevat oskusteavet ning suutlikkust eristuda masstoodangust,” rõhutas Sakkeus. Tema sõnul keskendutakse koostöös turundusele, müügile ja merelisele mõtlemisele. Samuti pööratakse tähelepanu koolitusele, kvaliteedile ja arengule ning hangetele ja tootmisele. Oluliseks tuleb pidada ühist organisatsiooni, informatsiooni jagamist ja ühishuvide esindamist. Vastavalt peasuundadele on koostatud konkreetsed tegevuskavad.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.25, 11:48
Andmetark juhtimine: Kuidas kõhutunde asemel usaldada fakte ja võita konkurente?
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele