Eesti Raudtee kinnitusel ei ole konteinerite transpordil probleemiks infrastruktuuri läbilaskevõime, vaid konteinerplatvormide puudus. Näiteks aastas ühe miljoni TEU konteineri transpordiks on vaja 1,8 miljardit krooni, et soetada vajalik hulk platvormvaguneid.
ASi Eesti Raudtee avalike suhete juhi Urmas Glase kinnitusel on sadamate kasvav konteinervoogude võimsus võimalik raudteega Eestist edasi vedada. Näiteks miljon TEUd konteinereid tähendab Glase sõnul hinnanguliselt ca 27 rongi ööpäevas. Kui arvestada, et 1 miljon TEUd sisaldab ka tühjade konteinerite tagastust, siis tähendab see 13,5 rongi keskmiselt kummaski suunas. "Eesti Raudtee läbilaskevõime kannatab vedada ööpäevas ca 40 rongi," kinnitab Glase.
Arvestades, et päevas oleks tarvis lähetada 13 konteinerrongi, on päevane vagunivajadus ca 520 vagunit. Moskva konteinerrongi vaguniringlus on ca 7 päeva, seega oleks vagunivajadus ca 3640 vagunit. Kui Eesti Raudtee peab teenindama rongi oma vagunitega, siis on praegu olemas ligikaudu 600 platvormvagunit. Kui puuduv 3000 vagunit osta, siis tänastes hindades on Glase sõnul investeeringuvajadus ca 1,8 miljardit krooni. Ta lisab, et võimalus on siiski kasutada ka eravaguneid. Samas, kui konteinerrongi sihtpunkt on Kesk-Aasia, pikeneb vaguniringlus kuni 30 päevani ja see suurendab ka vajadust vaguniparki kasvatada.Konteinerite transpordi suurendamise võimalustest loe lähemalt järgmisel kolmapäeval ilmuvast Logistika kuukirjast.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.