Logistikute hinnangul on Eesti asukoht võimalus transiidi kasvatamiseks, samuti pole pärast Eestist Vene transiidi ärakadumist maganud ka konkurendid.
"Vahepeal on valmis saanud torutransport, kuhu on mõistlik saata toornafta. On valmis saanud torutransport muude kaupade jaoks - need lihtsalt on efektiivsemas koridoris kui on Eesti," lisas Eesti Raudtee juhatuse esimees Kaido Simmermann ERR uudistele.
Logistikafirmat Rhenus esindav Ain Adamson kommenteeris uudistele, et mängib Eestile šansid kätte asukoht. "Eesti logistikafirmade suur eelis on meie asukoht ja seda ei ole võimalik nii kergesti muuta. Kõik muud takistused, mis on praeguse hetkeni meie arengut pidurdanud, saavad ühel hetkel otsa. Sellisel juhul on meil võimalus kaubavoogusid suurendada läbi Eesti."
Sama meelt on ka Tallinna Sadama juht Ain Kaljurand. "Kiirus ja suurus annavad selgelt täna selle konkurentsieelise, millega on võimalik turul olla väga heas positsioonis. Kiirus tähendab tegelikult aega ja aeg on alati raha ja mida väiksem on ajafaktor, seda rohkem jääb raha kauba omanikule kätte," märkis Kaljurand.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.